X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Kultura

Od amfiteatru do ulicznego performers

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2007 09:39
Losami teatru zajął się John Russell Brown w "Historii teatru".
Audio

Teatr przetrwał niewolnictwo, wojny, krucjaty i dyktatorów. Przetrwał czasy swojej świetności, kiedy był symbolem wielkich osiągnięć kulturalnych, a także czasy, kiedy szedł w kierunku zapomnienia po pojawieniu się małego pudełka- telewizora w każdym domu. Losami teatru zajął się John Russell Brown w Historii teatru.

Wybitni znawcy pod kierunkiem teatrologa napisali książkę, która obrazuje dzieje teatru. Amfiteatry greckie czy teatr Szekspira, aż po dzisiejsze wielkie teatry narodowe i małe sceny alternatywne. Jednak jest to brytyjski punkt widzenia i to okazuje się wielkim plusem tak jak wielość autorów. Taki punkt wyjścia dla książki daje możliwość poznania wielu stylów pisania o teatrze i znalezienia najbardziej nam odpowiadającego. 

Historię teatru można zacząć czytać w dowolnym punkcie, czytać punktowo. Pomimo to dzięki swojej złożoności i wielości twórców czytana w całości jednocześnie daje pełny obraz kalendarium istnienia tak ważnej kulturalnej instytucji jaką jest teatr.

„Historię teatru” w rozmowie z Lechem Sokołem i Pawłem Sztarbowskim stara się przybliżyć Monika Pilch. Program Drugi Polskiego Radia, 4 grudnia 2007. (2,34 MB)

(pr)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
www.narodoweczytanie.polskieradio.pl
Cichociemni

Czytaj także

Smutna sztuka z happy endem

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2008 12:16
„Wiele hałasu o nic”, to jedna z najrzadziej wystawianych komedii Wiliama Szekspira. Maciej Prus, który reżyserował dzieła angielskiego dramaturga kilkakrotnie, wyjaśnia, że gdyby wiedział ile trudności wiąże się z realizacją tej sztuki, prawdopodobnie nie podjąłby się tego zadania. Efekty zmagań z tym trudnym tekstem publiczność będzie mogła poznać 12 grudnia, kiedy odbędzie się premiera spektaklu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Aktorstwo to namiętność

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2007 09:00
Ocena aktora pozostaje zawsze oceną jego ról, tego, co na ich temat utrwalone zostało w pamięci tych, którzy obcowali z jego dziełami.
rozwiń zwiń

Czytaj także

„Wiele hałasu o nic”- WYGRAJ BILET

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2009 11:55
„Wiele hałasu o nic” to jedna z najrzadziej wystawianych komedii Wiliama Szekspira. Maciej Prus, który reżyserował dzieła angielskiego dramaturga kilkakrotnie, wyjaśnia, że gdyby wiedział ile trudności wiąże się z realizacją tej sztuki, prawdopodobnie nie podjąłby się tego zadania. Efekty zmagań z tym trudnym tekstem publiczność mogła poznać 12 grudnia, kiedy odbyła się premiera spektaklu. W maju spektakl ponownie powrócił do repertuaru Teatru Narodowego. Na naszych czytelników czekają podwójne
rozwiń zwiń