X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Nauka

Przyszłość należy do muzyków

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2008 08:13
Dzieci, które uczą się gry na instrumencie muzycznym przez co najmniej trzy lata, dużo lepiej radzą sobie nie tylko w zajęciach związanych ze słuchaniem, ale i w tych, które wymagają sprawności werbalnej czy wyobraźni przestrzennej.
Audio

Badania, które przeprowadzili doktorzy Gottfried Schlaug i Ellen Winner, ukazały się 29 października w czasopiśmie naukowym PLoS ONE. Próbą badawczą było 41 dzieci, które uczyły się gry na pianinie lub instrumentach strunowych przez co najmniej trzy lata, oraz 18 dzieci, które nie umiały grać na żadnym instrumencie. Wszystkie dzieci uczyły się, oczywiście, muzyki w szkole, ale młodzi adepci instrumentalistyki poświęcali dodatkowy czas na lekcje poza szkołą i ćwiczenia w domu.
 
Fakt, że uczniowie szkół muzycznych lepiej wypadali w testach związanych z dziedziną dźwięku lub w zajęciach manualnych, nie zdziwił nikogo. Ciekawe były natomiast wyniki w kwestiach, które na pozór nie mają z muzyką nic wspólnego – na przykład językowe IQ czy wyobraźnia przestrzenna. Okazało się, że im dłużej dzieci uczyły się grać na instrumencie, tym lepsze były ich wyniki w testach. Wniosek jest prosty: edukacja muzyczna pozytywnie wpływa na możliwości dziecka, nie tylko te bezpośrednio związane z muzyką. Żeby jednak zbadać korelację pomiędzy edukacją w szkole muzycznej i nabytą inteligencją, potrzebne są kolejne badania.

(ew)


 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Muzyczny turniej Dwójki: Instrumenty muzyczne

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2010 11:16
23 maja 2010, godz. 12:30
rozwiń zwiń