X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Ponowne obostrzenia w sferze kulturalnej. Piotr Tomaszuk: teatry są teraz bardzo potrzebne

Ostatnia aktualizacja: 24.10.2020 21:06
- Mam też poczucie, że obecność widzów i fakt, że teatr przeżywa się wspólnie świadczy o tym, że teatr jest teraz bardzo potrzebny. Żywej emocji i magii teatru nie da się niczym zastąpić. mówił w Polskim Radiu 24 Piotr Tomaszuk z Teatru Wierszalin. Gośćmi audycji byli również Piotr Zaremba (krytyk teatralny) oraz Mikołaj Mirowski (Teatr Historii w TVP Historia).
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjneFoto: Pixabay

Rozmowa dotyczyła aktualnej sytuacji w teatrze w związku z pandemią. - Mam wrażenie, że jakiś dobry duch towarzyszy naszemu teatrowi, bo na brak zajęć nie narzekamy. Pandemia na razie nas oszczędza i nie mamy w okolicy wielu przypadków zachorowań. Liczymy się bardzo mocną z ewentualną kwarantanną i jesteśmy przygotowani na wszelkie możliwości - ocenił Piotr Tomaszuk.

Posłuchaj
21:54 PR24_MPLS 2020_10_24-20-05-45.mp3 Goście audycji w rozmowie o kolejnych obostrzeniach dla instytucji kulturalnych (Aria czy Barbaria?) cz. 1
Moliere.JPG
Moliere, czyli zmowa świętoszków

- Mam też poczucie, że obecność widzów i fakt, że teatr przeżywa się wspólnie świadczy o tym, że teatr jest teraz bardzo potrzebny. Żywej emocji i magii teatru nie da się niczym zastąpić. Z drugiej strony mamy relację z widzem służącą o opowiadaniu o naszej pracy. Zajmiemy się edukacją z całą premedytacją. Jeśli artysta w takich okolicznościach coś może począć, to szukać ludzi, którym jest potrzebny. Wierzę, że przetrwamy ten czas, bo jesteśmy mocniejsi o doświadczenia. W tym tunelu jest światełko - podkreślił.

"Nie dało się specjalnie zachorować"

Zdaniem Piotra Zaremby obostrzenia "to nie tyle eksperymenty, co pewna konieczność. Teatry szukają dostępu do widowni. Teatr to również kontakt, a teraz tego bezpośredniego kontaktu nie ma. Relacja między aktorami a widzami ma swoje znaczenie. Kłopoty teatru to nie tylko przypadki zachorowań i kwarantanna, ale także ograniczenie liczby widzów. Ja bym jednak nie redukował tego tak drastycznie".

Czytaj także:

- W teatrach bardzo starannie przestrzegano obostrzeń i nie dało się specjalnie zachorować. Chorowali aktorzy, ale to się brało z prób. Mam nadzieję, że ten czas potrwa jak najkrócej, bo jest to problem finansowy dla teatrów, zwłaszcza komercyjnych - dodał krytyk. 

"Najwłaściwsza droga"

Pszoniak Stoparczyk 1200.jpg
Wojciech Pszoniak w ostatniej rozmowie z Katarzyną Stoparczyk

- Warto postawić pytanie jak to przetrwać. Przedstawienia online mogłyby być płatne tak jak płatne są streamingi takie jak Netflix. Na pewno znaleźliby się ludzie, którzy chcieliby to oglądać. Oglądałem sporo tego typu przedstawień i wydaje mi się, że to najwłaściwsza droga. Oczywiście też kocham teatr na żywo, ale ta namiastka jest chyba najlepsza - zaznaczył Mikołaj Mirowski.

Posłuchaj
22:54 PR24_MPLS 2020_10_24-20-33-22.mp3 Goście audycji w rozmowie o kolejnych obostrzeniach dla instytucji kulturalnych (Aria czy Barbaria?) cz. 2

- Mecenat państwa i inne działania aktorskie mają miejsce. To bardzo ciekawe i kreatywne rzeczy. Bardzo dobrze, że to wszystko jest tak zróżnicowane. Obejrzałem wiele rzeczy, które były już przeze mnie zapomniane, albo obejrzałem je pierwszy raz, bo miałem w końcu na to czas. Widownia internetowa mogłaby być dla teatrów ratunkiem - wskazał rozmówca.

W audycji również wspomnienie Wojciecha Pszoniaka, wybitnego aktora teatralnego i filmowego.

Więcej w nagraniu.

***

Audycja: "Aria czy barbaria?"

Prowadzi: Magdalena Piejko

Goście: Piotr Tomaszuk (Teatr Wierszalin), Piotr Zaremba (krytyk teatralny), Mikołaj Mirowski (TVP Historia)

Data emisji: 24.10.2020

Godzina emisji: 20.05

PR24/pkr

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Miłosz Lodowski o kulturze: da się na niej znakomicie zarabiać

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2020 09:30
- Świat kultury nie musi być obciążeniem budżetowym. Można na nim znakomicie zarabiać i wykorzystywać w promocji - mówił w Polskim Radiu 24 Miłosz Lodowski, dyrektor ds. marketingu i promocji Teatru im. J. Osterwy. Gościem audycji był też Redbad Klynstra-Komarnicki, p.o. dyrektora tego Teatru.
rozwiń zwiń