X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Nowa aplikacja

Wszystko w jednym miejscu
x

Nowa aplikacja

x

Akcja "Wracamy do kina". Dyrektor TVP Kultura 2: to walką o kulturę

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2020 20:42
- Nie wyobrażam sobie wolnego czasu bez kina, to coś więcej niż kultura i rozrywka, to również sposób bycia ze sobą i dla siebie - mówiła w Polskim Radiu 24  dyrektor TVP Kultura 2 Klina Cyz. Gośćmi byli również producent Robert Kaczmarek i krytyk filmowy Łukasz Adamski. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Melinda Nagy/Shutterstock

Dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Radosław Śmigulski opublikował apel do nadawców telewizyjnych o wsparcie medialne przygotowywanej przez członków Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina kampanii promocyjnej "Wracamy do kina". Podkreślił, że celem kampanii "ma być zachęcenie widzów do powrotu do kin i odbudowa wizerunku kina jako miejsca bezpiecznego i gwarantującego najwyższą jakość rozrywki oraz przeżyć związanych z odbiorem sztuki filmowej". 

tenet pap 1200.jpg
Co słychać w kinie? Przełożony "Tenet", "Erotica 2022", pożegnanie Schumachera

Globalny problem

Łukasz Adamski zwrócił uwagę, że mamy do czynienia z globalnym problemem. - W USA przełomowym momentem była premiera filmu Trolle 2. Z powodu lockdownu animacja dla dzieci nie weszła do kin, ale bezpośrednio na platformy VOD i zarobiła 100 mln dolarów. Producenci w Hollywood pomyśleli, że być może nie potrzebują już kiniarzy do dystrybucji filmów. Pojawiły się pomysły, żeby film jednocześnie wchodził do kin i serwisu VOD. Całą branżę czeka przeobrażenie i najlepiej wyjdą na tym serwisy streamingowe - powiedział. 

21:20 ariak1.mp3

 

Zauważył, że bardzo specyficzne będzie to lato. - W kinach nie pojawią się wielkie i kosztowne produkcje tzw. blockbustery. Zobaczymy jak widzowie zareagują na premierę nowego Jamesa Bonda, która została przełożona z kwietnia. Jeśli film nie odniesie komercyjnego sukcesu, to może zabraknąć takich produkcji w kinach - dodał.

Producent Robert Kaczmarek zauważył, że widzowie niechętnie wracają do kin z powodu pandemii. - Jednocześnie badania pokazują, że największą ofiarą zmiany przyzwyczajeń będzie telewizja. Jednak sposób spędzania czasu wolnego przez młodzież uwzględnia wyjście do kina oraz filmy w internecie. Natomiast młodzi ludzie nie interesują się telewizją - powiedział. Jego zdaniem warto walczyć o kino. 

24:45 ariak2.mp3

 

Walka o kulturę 

Natomiast Klina Cyz tłumaczyła, że akcja "Wracamy do kina" jest faktycznie walką o kulturę. - Mam poczucie, że im więcej oglądamy w kinie, tym więcej oglądamy w telewizji. James Bond jest tego najlepszym przykładem. Widzowie, którzy czekają na premierę najnowszego filmu, oglądają na antenie TVP Kultura wszystkie stare Bondy. Nie wyobrażam sobie wolnego czasu bez kina, to coś więcej niż kultura i rozrywka, to również sposób bycia ze sobą i dla siebie - podkreśliła.  

Więcej w nagraniu.

***

Audycja: "Aria czy barbaria?"

ProwadzącyMagdalena Piejko

Goście: Klina Cyz (dyrektor TVP Kultura 2), Robert Kaczmarek (producent filmowy), Łukasz Adamski (krytyk filmowy)

Data emisji: 26.06.2020

Godzina emisji: 20.06

PR24

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Online, czyli kultura w czasach epidemii

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2020 22:25
- Na przeniesieniu kultury do internetu najbardziej tracą sztuki wizualne. Kino jest sztuką "płaską", możemy je podziwiać na ekranach monitorów. Przeniesienie rzeźby i malarstwa do sieci nie jest już tak oczywiste - mówiła w Polskim Radiu 24 Krystyna Różańska-Gorgolewska, wicedyrektor Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie. Gośćmi byli również dr Mikołaj Mirowski z Muzeum Historii Polski oraz filmoznawca dr Łukasz Jasina.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co słychać w kinie? Przełożony "Tenet", "Erotica 2022", pożegnanie Schumachera

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2020 16:20
- Premiera najnowszego filmu Christophera Nolana miała być testem, czy publiczność jest gotowa, by wrócić do kin po czasie izolacji. Już wiadomo, że premiera "Tenet" znów została przełożona - tym razem na 12 sierpnia 2020 roku - mówi Łukasz Muszyński.
rozwiń zwiń