X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

''Diego'' – Bóg, diabeł, geniusz, łajdak? Nowy film Asifa Kapadii

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2019 11:55
- Reżyser opowiada o jednej z najważniejszych postaci sportu XX wieku w sposób nowatorski. To historia o tragicznym bohaterze, który nie mógł uciec przed swoim fatum. Jeżeli komuś spodobała się estetyka i sposób przeniesienia na ekran przygodowych, wręcz sensacyjnych życiorysów, w dwóch poprzednich dokumentach (''Amy'' i ''Senna''), nie wyjdzie z kina rozczarowany – mówiła w Polskim Radiu 24 filmoznawczyni Diana Dąbrowska.
Audio
  • 26.06.19 Diana Dąbrowska: Jeżeli komuś spodobała się estetyka i sposób przeniesienia na ekran przygodowych, wręcz sensacyjnych życiorysów, nie wyjdzie z kina rozczarowany
Kadr z filmu Diego
Kadr z filmu "Diego"Foto: M2 Films/materiały prasowe

- Asif Kapadia nie przedstawia biografii słynnego piłkarza w sposób oczywisty od narodzin do jakiegoś punktu, bardziej skupia się na próbie poznania bohatera od środka, temu podporządkowuje się forma filmowa, a efekt robi bardzo dobre wrażenie – powiedziała Diana Dąbrowska. – Oczywiście świetne są również materiały archiwalne i to, co zrobił z nimi reżyser - dodała.

„Nie będzie w stanie psychicznie udźwignąć ciężaru, który na nim spoczywa” – te słowa, które wypowiedział Pele w latach 70. o rodzącej się wtedy gwieździe argentyńskiego piłkarza, okazały się prorocze.

''Diego' to trzeci film dokumentalny brytyjskiego reżysera, który wejdzie na ekrany polskich kin 19 lipca. Młody, niezwykle utalentowany chłopak zostaje ściągnięty do włoskiego klubu Napoli, gdzie trafia w sam środek neapolitańskiego kotła: mafijnych rozgrywek, sukcesów, uwielbienia i skandali. Jego geniusz i charyzma w krótkim czasie czynią z Napoli najlepszą drużynę świata. W mieście, w którym piłka to religia, Maradona staje się świętym. Na boisku dokonuje cudów, ale gdy gasną światła, wszystko wymyka się spod kontroli. Diego nie potrafi udźwignąć swojej sławy, a miasto, które zrobiło z niego boga, z dnia na dzień staje się jego przekleństwem.

Zapraszamy do wysłuchania całości audycji.

Rozmawiał Łukasz Adamski.

PR24/kstar

____________________

Data emisji: 26.06.2019

Godzina emisji: 22:06

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Krew Boga" - nowy film Bartosza Konopki

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2019 07:11
- Reżyser nie zdecydował się na film historyczny, traktat filozoficzny czy rodzaj satyry. W wypadku filmu religijnego element przekonania widza do wiary jest bardzo ważny, a widocznie pokazywanie Boga i odnalezienie zła istniejącego w chrześcijaństwie do końca nie pasują do siebie - mówił w Polskim Radiu 24 dr Łukasz Jasina, filmoznawca.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pauline Kael - "niezwykła postać kina i niegrzeczna dziewczyna z zachodu"

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2019 08:03
- Pauline Kael jest unikatowym przykładem krytyka filmowego, który był zawsze szczery w swoich reakcjach. Była nieustraszona i często pisała wbrew wszystkim - powiedział w Polskim Radiu 24 dr Michał Oleszczyk z Uniwersytetu Warszawskiego.
rozwiń zwiń