X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Historia jednego zdjęcia. Maks Skrzeczkowski o swojej zwycięskiej fotografii

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2021 10:45
- Jak zrobiłem to zdjęcie, to miałem poczucie, że jest to coś wyjątkowego. Natomiast od pewnego czasu fotografowałem tę naszą rodzinę w różnych okolicznościach, w różne pory roku, o różnych porach dnia, w takich sytuacjach zupełnie zwykłych i wydawałoby się, że banalnych i tak sobie to trwało - mówił w Polskim Radiu 24 Maks Skrzeczkowski (fotograf, animator kultury, dyrektor Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki w Kazimierzu Dolnym).                          
Pięcioletni Jaś i trzyletnia Małgosia zostali zabrani z domu w wyniku interwencji policji. W rodzinie zastępczej będą przebywać prawdopodobnie do osiągnięcia pełnoletności. Na zdjęciu mama zastępcza gencjanuje chore na ospę dzieci.
Pięcioletni Jaś i trzyletnia Małgosia zostali zabrani z domu w wyniku interwencji policji. W rodzinie zastępczej będą przebywać prawdopodobnie do osiągnięcia pełnoletności. Na zdjęciu mama zastępcza "gencjanuje" chore na ospę dzieci. Foto: Maks Skrzeczkowski ("Lajf. Magazyn lubelski") P

Maks Skrzeczkowski jest laureatem Grand Press Photo 2021, konkursu fotograficznego, w którym otrzymał II nagrodę w kategorii "Życie codzienne". To prestiżowe wyróżnienie trafiło do osoby, która od lat promuje fotografię poprzez wiele ciekawych inicjatyw kulturalnych takich jak Kazimierska Wiosna Fotograficzna czy letni Maraton Akademii Odkryć Fotograficznych w Kazimierzu.     

Glebia (1).jpg
"Zmiennokształtne". Bogdańska: to projekt, który zaprasza w świat filmu, magii

- To jest zdjęcie, które zrobiłem, nie wychodząc z domu. Usłyszałem kiedyś taką opowieść, że żeby zrobić dobre zdjęcie, nie trzeba wychodzić z domu. Dotychczas wielokrotnie fotografowałem w domu, ale nie miałem przekonania, że to jest dobre zdjęcie. Natomiast to była sytuacja trochę dziwna, że to jest zdjęcie rodzinne, ale my jesteśmy dziwną rodziną, ponieważ z żoną jesteśmy rodziną zastępczą i wychowujemy dzieciaki, które nie są naszymi biologicznymi dziećmi i wiele nowych rzeczy spotyka nas każdego dnia, dużo zaskoczeń, a jednocześnie konsternacji. Któregoś razu, jak szedłem do pokoju, zobaczyłem taką scenę, gdy dzieciaki miały ospę i żona je jodynowała i to było dla mnie jakieś bajkowe, te dzieciaki wyglądały jak dalmatyńczyki - takie centkowane - mówił o zwycięskim zdjęciu Skrzeczkowski.

- Moje zaskoczenie trwało właściwie ułamek sekundy, natychmiast wyciągnąłem telefon (od kilkunastu miesięcy nie używam lustrzanki, bo wychodzę z założenia, że jest wielka, ciężka i psuje oczy), który jest takim maleństwem, które ma się przy sobie non stop i które jest dużo bardziej nonszalanckie, lekkie, zwiewne, zwrotne. Z mojego punktu widzenia jest to narzędzie absolutnie wyjątkowe, szczególnie kiedy fotografuje się w przestrzeni publicznej. Akurat w tej sytuacji ten telefon miałem pod ręką i szybko to zdjęcie zrobiłem - dodał. 

Posłuchaj
23:46 PR24_mp3 2021_06_29-22-06-29.mp3 Maks Skrzeczkowski o swojej fotografii ("Głębia ostrości") 

- Miałem tych fotografii 32 i nie bardzo wiedziałem, które z nich powinienem wybrać, a ponieważ czułem wagę tego konkursu, to postanowiłem skonsultować się ze swoimi kolegami i zrobiłem sobie własne, wewnętrzne jury - opowiadał gość audycji.  

Więcej w nagraniu. 

***

Audycja"Głębia ostrości" 

Prowadziła: Iga Niewiadomska 

Gość: Maks Skrzeczkowski (fotograf, animator kultury, dyrektor Kazimierskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Turystyki w Kazimierzu Dolnym)

Data emisji: 29.06.2021

Godz. emisji: 22.06

kmp

Czytaj także

"Zastanawiałam się nad jego intymnością". Marta Kiela-Czarnik o swoim nowym wydawnictwie

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2021 23:00
- Fotografia był bliska mi od samego dzieciństwa. Bardzo interesowało mnie oglądanie zdjęć i i ich robienie. Znalazłam gdzieś stary aparat mamy i robiłam nim zdjęcia, moje pierwsze - powiedziała w Polskim Radiu 24 Marta Kiela-Czarnik, fotograf.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Widz jest zachęcany do podróży wewnętrznej". Wojciech Wieteska o swojej wystawie Paradise 101

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2021 09:00
- To nie jest reportaż ani relacja z Japonii w takim sensie, jakim, być może, byśmy się spodziewali. Jeżeli jest to wystawa, w której można by mówić o podróży, to jest to podróż, w której widz jest zachęcany do podróży wewnętrznej - mówił w Polskim Radiu 24 fotograf Wojciech Wieteska. Gościem audycji była również Anna Diduch, kuratorka ekspozycji Paradise 101. 
rozwiń zwiń