X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Paweł Żak: w poszukiwaniu znaczenia przedmiotu

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2018 12:55
Artysta ma na swoim koncie kilkadziesiąt wystaw indywidualnych i zbiorowych. Jego artystyczne opowieści, często bardzo intymne i oszczędne w doborze środków wyrazu, przemawiają własnym językiem. Czasem szepczą do nas widzów, ale potrafią też krzyczeć. W audycji z cyklu "Głębia ostrości" Paweł Żak rozmawiał z Igą Niewiadomską.
Audio
Fotografia cyklu Bliski znajomy
Fotografia cyklu "Bliski znajomy"Foto: Paweł Żak

Martwa natura jest to klasyczny gatunek w sztukach wizualnych. Zbiory nieruchomych elementów połączone ze sobą kompozycyjnie lub symbolicznie były częstymi obiektami zainteresowań malarzy. Fotografem, który w mistrzowski sposób sięga do tych tradycji jest Paweł Żak, tworzący od lat serie martwych natur i stale inspirujący widza kolejnymi cyklami.

Początki zaangażowania artysty w sztukę sięgają malarstwa. - Istotnie, w skrócie można powiedzieć, że jestem fotografem, ale to może być mylące, bardzo rzadko mam ze sobą aparat by fotografować na ulicy czy wydarzenia, to się właściwie nie zdarza. Już kiedy byłem nastolatkiem, myślałem, o tym, że chciałbym wypowiadać się przez sztukę, i miałem wyobrażenie, że najlepsze będzie malarstwo, podjąłem nawet pewne kroki, by przygotować się do nauki na Akademii – opowiadał.  

Paweł Żak opowiadał w audycji o tym, jak powstają jego precyzyjne, oszczędne w środkach wyrazu dzieła.  - Duża część procesu twórczego odbywa się poza świadomą pracą intelektualną. Pomysły na moje fotografie pojawiają się jako gotowe obrazy, trochę jak sny. Widzę zestaw przedmiotów, sytuację, muszę to szybko zanotować, ten układ, relacje między rzeczami. Później przychodzi refleksja o znaczeniu obrazu, bywa że intryguje mnie pomysł, jest zagadką dla mnie samego. Wtedy muszę zgromadzić, sfotografować te przedmioty, by dowiedzieć się, o czym chcę powiedzieć. Element zagadki, otwarcia na interpretację, to z czym widz przychodzi do obrazu wydaje się dla mnie kluczowy – podkreślał gość Polskiego Radia 24.  

Więcej w zapisie audycji.

Rozmawiał Iga Niewiadomska.

PR24/ka

____________________ 

Data emisji: 02.10.2018

Godzina emisji: 22:06

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Głębia ostrości: "Dziewięć bram. Z powrotem ani jednej”

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2018 11:15
Agata Grzybowska, fotograf i dokumentalista, postanowiła odwiedzić z aparatem ludzi, którzy wiele lat temu zdecydowali się porzucić dotychczasowe życie i zamieszkać w Bieszczadach. Odwiedzając współczesnych outsiderów i miejsca, w których szuka się samotności i oderwania od cywilizacji, w zapiskach i obrazach zdołała uchwycić oniryczny charakter bieszczadzkiego życia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Głębia ostrości: szukam tego światła, o którym już zapomnieliśmy

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2018 22:35
- To światło decyduje, jaki jest nasz stosunek do dnia, czy życia - powiedział Bogdan Konopka, gość ostatniej przed wakacyjną przerwą auducji "Głębia ostrości". Artysta, na stałe mieszkający we Francji, tworzy czarno - białe prace, w charakterystycznej tylko dla niego estetyce.
rozwiń zwiń