X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Alicja Węgorzewska o operze "Wesele Figara": sztuka realizowana wręcz musicalowo

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2019 15:04
- Odnawiam repertuar i wielkie opery Mozarta muszą znaleźć miejsce na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej. Musimy zaproponować naszym wspaniałym melomanom kolejne produkcje - powiedziała w Polskim Radiu 24 Alicja Węgorzewska, dyrektor WOK.
Audio
  • 26.04.19 Weekend kulturalny. Alicja Węgorzewska o operze "Wesele Figara"
Wolfgang Amadeus Mozart -- LE NOZZE DI FIGARO KV 492 (Wesele Figara) - Warszawska Opera Kameralna
Wolfgang Amadeus Mozart -- LE NOZZE DI FIGARO KV 492 (Wesele Figara) - Warszawska Opera KameralnaFoto: operakameralna.pl

"Le Nozze di Figaro" czyli "Wesele Figara", a dla znawców KV 492. Ot, magiczna, trzycyfrowa liczba systematyzująca spuściznę Wolfganga Amadeusza Mozarta w katalogu Ludwiga Aloisa Ferdinanda Rittera von Köchela. Ale pod tymi trzema cyframi kryje się absolut sztuki, dzieło ikoniczne na palecie całej sztuki, której patronuje muza Polihymnia. Katalog ludzkich dramatów, miłosnych uniesień, lapsusów, opis ludzkich słabości, ale i pochwała klarownego jak źródlana woda porywu serca. Dzieło to wpisane jest w poczet najwybitniejszych owoców muzyki klasycznej, nie mówiąc o kanonie oper. To również ikona popkultury za sprawą obrazu Miloša Formana "Amadeusz" oraz kultowej scenie z filmu "Skazani na Shawshank" Franka Darabonta. Patrząc na całą muzykę klasyczną, niewiele kompozycji tak spektakularnie zaistniało w spuściźnie naszej cywilizacji a w gronie oper, to absolutny artystyczny Olimp.

- Zaprosiłam do zrealizowania "Wesela Figara" Grzegorza Chrapkiewicza. Jest to legenda opery i teatru dramatycznego. Wybitny pedagog, który od trzydziestu lat kształci śpiewaków - zaznaczyła Alicja Węgorzewska. Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej podkreśliła, że jest to bardzo dynamiczne przedstawienie. - Pełne sytuacji drugiego i trzeciego planu oraz interakcji aktorskich. Sztuka jest realizowana wręcz musicalowo - dodała.

Gość programu stwierdziła, że "Wesela Figara" jest jedną z najchętniej oglądanych oper Wolfganga Amadeusza Mozarta. - Reżyseria przedstawienia jest dosyć przejrzysta. Prowadzenie psychologiczne postaci jest bardzo wyraziste, a niekiedy wręcz jednoznaczne - komentowała Alicja Węgorzewska.

Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

Audycję prowadził Maja Kluczyńska.

Polskie Radio 24/operakameralna.pl

------------------------------------

Data emisji: 26.04.2019

Godzina emisji: 23.35

Czytaj także

"Orfeusz i Eurydyka" w Warszawskiej Operze Kameralnej. Reżyserka spektaklu: nie było to łatwe zadanie

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2019 23:00
"Orfeusz i Eurydyka" Christopha Willibalda Glucka to jeden z najpiękniejszych utworów muzyki klasycznej opowiadający o miłości wystawionej na wielką próbę. Począwszy od swej premiery 5 października 1762 roku na deskach wiedeńskiego Burgtheater, udanie, podbijając serca melomanów, kroczy przez kolejne sceny operowe świata. Najnowsza premiera miała miejsce 2 marca w Warszawskiej Operze Kameralnej.
rozwiń zwiń