X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Firmy globalne działające na naszym rynku powinny ponosić opłaty na cele publiczne". Sałek o podatku od reklam

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2021 17:50
- Firmy, które funkcjonują i korzystają z tego, że mają otwarty rynek - jak to jest w przypadku firm globalnych - powinny też w jakiś sposób przyczyniać się do wypracowania PKB i do tego, aby ponosić pewne daniny publiczne na rynkach, na których funkcjonują - powiedział w Polskim Radiu 24 Paweł Sałek, doradca prezydenta Andrzeja Dudy. 
Paweł Sałek
Paweł SałekFoto: PR24/AK

Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, którego konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami część wpływów ze składek ma trafić m.in. do NFZ, a także na Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków. Utworzony ma zostać także Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.

joanna lichocka 1200.jpg
Joanna Lichocka: składka od reklam nie jest wymierzona przeciwko wolności mediów

Znaczna część prywatnych mediów w środę protestowała we wspólnej akcji "Media bez wyboru", będącej odpowiedzią na zapowiedź przygotowania przez rząd tego projektu.

- Rozwiązania zawarte w projekcie dotyczącym podatku od reklam z powodzeniem funkcjonują w innych państwach, na przykład we Francji, we Włoszech czy w Austrii - podkreślił w Polskim Radiu 24 Paweł Sałek. 

Posłuchaj
21:30 _PR24_AAC 2021_02_13-17-07-59.mp3 Paweł Sałek o podatku od reklam (Temat dnia)

 

Jego zdaniem "ten, kto korzysta z dobrodziejstwa funkcjonowania na rynku krajowym, powinien także ponosić daniny związane z działalnością tego rynku i społeczności".

- Dofinansowanie usług publicznych - jako danina podatkowa - jest konieczne. Podatki są wszędzie na całym świecie - przekonywał doradca prezydenta. 

Czytaj także:

- Firmy, które funkcjonują i korzystają z tego, że mają otwarty rynek - jak to jest w przypadku firm globalnych - powinny też w jakiś sposób przyczyniać się do wypracowania PKB i do tego, aby ponosić pewne daniny publiczne na rynkach, na których funkcjonują - dodał Paweł Sałek. 

Więcej w nagraniu. 

***

Audycja"Temat dnia/ Gość PR24"

Prowadził: Tadeusz Płużański

Gość: Paweł Sałek

Data emisji: 13.02.2021

Godz. emisji: 17.06

bartos

Czytaj także

Akcja "Media bez wyboru". Dr Hanna Karp: być może wiele hałasu jest o nic

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 13:44
- Warto, by dzisiaj radio publiczne i telewizja objaśniały, o co tak naprawdę chodzi - powiedziała w rozmowie z PolskieRadio24.pl dr Hanna Karp, medioznawca z Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu w komentarzu do protestu mediów komercyjnych. Podkreśliła, że "ten podatek ma objąć przede wszystkim cyfrowych gigantów". - Chciałabym, by strona rządowa przedstawiła, jak to ma wyglądać w szczegółach. Być może wiele hałasu jest o nic - dodała.
rozwiń zwiń