X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Jakub Pacan o podatku od reklam: częściowo przywróci pluralizm mediów

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2021 11:40
- Jeżeli mówimy o pluralizmie mediów to wystarczy wziąć tygodniki lewicowe z ostatnich lat i tygodniki prawicowe i zobaczyć, ile w każdej z tych grup było reklam i jakie to były reklamy. Wtedy będziemy mieli obraz jak wyglądał pluralizm mediowy w Polsce. Uważam, że ten podatek od mediów częściowo przywraca pluralizm medialny w Polsce - powiedział o rozwiązaniach proponowanych przez rząd Jakub Pacan, publicysta tygodnika "Solidarność".
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Foto: shutterstock/Microgen

Trwa dyskusja na temat rządowych prac nad wprowadzeniem podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej. W 2022 r. ma on przynieść budżetowi około 800 mln zł, a uzyskane środki zasilą w głównej mierze Narodowy Fundusz Zdrowia. W środę najwięksi prywatni nadawcy radiowi, telewizyjni i internetowi ogłosili strajk i przez cały dzień nie nadawali swoich programów. 

kobieta telewizor telewizja dom free shutter 1200.jpg
Podatek od reklam. Prof. Reginia-Zacharski: spór pokazuje, że gra idzie o wysoką stawkę

"Największe armaty"

Gość Polskiego Radia 24 podkreśla zdziwienie z jakim przyjął protest największych mediów. - Zostały wytoczone takie armaty, które bardzo mnie zdziwiły ponieważ zawieszenie programów na cały dzień, szczególnie dla dużych mediów, to są ogromne straty. Media wypaliły te armaty w momencie kiedy został ogłoszony tylko projekt dotyczący tych rozwiązań. Wiadomo, że to będzie jeszcze konsultowane. Dodatkowo są informacje, że podatek zapłacą tylko te największe media - powiedział.

Czytaj także:

Publicysta zaznacza, że nierówności dotyczące finansów i mediów są w Polsce od bardzo dawna, a podatek może być sposobem na rozwiązanie tych problemów. - W wielu państwach Europy jest taki podatek od mediów i mnie to naprawdę zdziwiło. Zdziwiła mnie także reakcja dziennikarzy, którzy nie pracują w tych największych mediach, a popierali protest. Jeżeli mówimy o pluralizmie mediów to wystarczy wziąć tygodniki lewicowe z ostatnich lat i tygodniki prawicowe i zobaczyć ile w każdej z tych grup było reklam i jakie to były reklamy. Wtedy będziemy mieli obraz jak wyglądał pluralizm mediowy w Polsce - powiedział.

- Uważam, że ten podatek od mediów częściowo przywraca pluralizm medialny w Polsce. Dla mnie ten krzyk był niezrozumiały. Być może było to obliczone na to, aby zauważono to za granicą. Ten podatek nie robi nikomu krzywdy. Jeżeli ktoś mówi o cenzurze i zamykaniu wolnych mediów to powinien jechać do Turcji i zobaczyć jak tam wygląda wolność mediów i porównać to z Polską - dodał.

Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy

Posłuchaj
07:18 PR24_mp3 2021_02_13-11-20-38.mp3 Jakub Pacan o podatku od reklam i proteście mediów ("Gość PR 24")

* * *

Audycja: Temat dnia / Gość PR24

Prowadzący: Łukasz Sobolewski

Gość: Jakub Pacan (publicysta, "Tygodnik Solidarność")

Data emisji: 13.02.2021

Godzina emisji: 11:20

dz 

Czytaj także

Orędzie marszałka Senatu. Dr Karnkowski: było to wystąpienie na granicy śmieszności

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 14:12
- Bardzo trudno traktować wystąpienie marszałka Grodzkiego poważnie, jako kwestię jakiegokolwiek argumentu. Obiektywnie było to wystąpienie na granicy śmieszności. Dziwię się, że jeden dzień protestu przeciwko płaceniu podatków porównuje się do stanu wojennego - powiedział o czwartkowym wystąpieniu marszałka Senatu dr Krzysztof Karnkowski, publicysta "Gazety Polskiej Codziennie".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Podatek od reklam. Radosław Fogiel: jesteśmy otwarci na uwagi

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 14:58
Zastępca rzecznika prasowego PiS Radosław Fogiel zadeklarował otwartość na dialog ws. projektu wprowadzenia dodatkowego podatku od reklam.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Piotr Kędziorek: radio przetrwa, mimo nowej konkurencji

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2021 07:53
- Radio świetnie sobie radzi w Internecie i z multimediami więc ja bym się tego nie obawiał. Umiemy to wykorzystywać. Chociażby ogromna kariera i popularność w miarę nowej formy jaką jest podcast. Jest to przecież w gruncie rzeczy radio - powiedział o roli i przyszłości radia Piotr Kędziorek, redaktor naczelny Radiowego Centrum Kultury Ludowej.
rozwiń zwiń