X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Prof. Jabłoński o proteście mediów: wielkie oszustwo i szantaż, większość odbiorców nie dała się nabrać

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 10:40
- Okazuje się, że większość odbiorców zrozumiała, o co w tym wszystkim chodzi i nie dała się temu trochę oszukańczemu szantażowi, mającemu wmawiać Polakom, że coś się im odbiera, że niszczy się wolność mediów. Zareagowano chyba zbyt histerycznie - powiedział prof. Arkadiusz Jabłoński, socjolog z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Microgen/ Shutterstock

Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić m.in. do NFZ. Część prywatnych mediów protestuje we wspólnej akcji "Media bez wyboru".

Kacper Płażyński 1200.jpg
Protest części mediów. Płażyński: to akcja polityczna pewnej grupy zawodowej

- Interpretuję to jako wielkie oszustwo. W 6 rozdziałach projektu ustawy nie ma słowa o tym, że będzie ograniczana działalność mediów, że będą próby cenzurowania. Jest uczciwie postawiony próg przychodów z reklam, jaki będzie podlegał opodatkowaniu, co siłą rzeczy będzie obejmowało tylko największe podmioty, które wykorzystując często fakt, że mogą od przychodów odjąć koszty uzyskania tychże, wykazują straty lub bardzo niewielkie dochody i prawie nie płacą w Polsce podatków - zauważył prof. Arkadiusz Jabłoński.

Posłuchaj
21:15 PR24_mp3 2021_02_11-09-37-51.mp3 Prof. Arkadiusz Jabłoński o proteście mediów ("Temat dnia/Gość PR24")

Zdaniem socjologa, do opinii publicznej poszedł przekaz, że poprzez wspomnianą ustawę chce się zniszczyć niezależnych nadawców. - Ta medialna ofensywa, mająca wywołać efekt dezaprobaty dla działań rządu, nagle nie przyniosła spodziewanego skutku - dodał.

- Okazuje się, że większość odbiorców zrozumiała, o co w tym wszystkim chodzi i nie dała się temu trochę oszukańczemu szantażowi, mającemu wmawiać Polakom, że coś się im odbiera, że niszczy się wolność mediów. Zareagowano chyba zbyt histerycznie - podkreślił w rozmowie z Michałem Rachoniem.

***

Tytuł audycji: "Temat dnia/Gość PR24"
Prowadzący: Michał Rachoń
Gość: prof. Arkadiusz Jabłoński, socjolog z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Data emisji: 11.02.2021
Godzina emisji: 09.37

Polskie Radio 24/db

Czytaj także

"W ten sposób same pozbawiają się zysków". Edyta Hołdyńska o proteście mediów

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 19:24
Taka forma protestu, którą dziś obserwujemy, to jest grube nadużycie. Media długo tak nie wytrzymają, tracąc grube zyski właśnie z reklamy - mówiła w Polskim Radiu 24 Edyta Hołdyńska z tygodnika "Sieci". Gościem "Debaty dnia" był także Romuald Kiedrzyński z dziennika "Fakt".
rozwiń zwiń