X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Podatków nie płacą, a wpływ na życie polityczne mają gigantyczny". Prof. Ryba o podatku od reklam

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 10:38
- Pamiętajmy, że te media, czasem koncerny medialne o zasięgu globalnym, funkcjonują w sposób nierównoprawny. Podatków zasadniczo nie płacą lub płacą w pomniejszonej formie, a wpływ na życie polityczne mają gigantyczny - powiedział w Polskim Radiu 24 prof. Mieczysław Ryba, historyk z KUL. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Ezume Images

Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić m.in. do NFZ.

kobieta telewizor telewizja dom free shutter 1200.jpg
Podatek od reklam wzorowany na rozwiązaniach państw UE. Ma wspierać Narodowy Fundusz Zdrowia

- Punkt wyjścia jest taki - jeśli coś dotyczy bezpośredniego zaplecza politycznego, medialnego lub biznesowego pewnej grupy politycznej, staje się w obronie tego zaplecza. Jeśli dotyczy to konkurencji, jak było to z mediami publicznymi, wtedy wszyscy mówią, że nie wolno dofinansowywać mediów publicznych - powiedział gość rozmowy, komentując reakcję części opinii publicznej i formacji politycznej na nowy podatek. 


Posłuchaj
17:26 _PR24_AAC 2021_02_10-09-42-14.mp3 Prof. Mieczysław Ryba: pamiętajmy, że te media, czasem koncerny medialne o zasięgu globalnym, funkcjonują w sposób nierównoprawny ("Temat dnia/Gość PR24")

- To jest diagnoza środowiska liberalnego: "gdyby nie media publiczne, to wygrywalibyśmy wybory" - dodał profesor. 

Prof. Ryba odniósł się również do protestu mediów i ich wcześniejszej działalności społecznej. - Może na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy to reklamowo się dołożą, natomiast jeśli mówimy o innych kwestiach, które państwo polskie prowadzi, to nie, i służba zdrowia tutaj już nie jest ważna - zauważył.  

- Oni chcą wywrzeć pewną presję społeczną. Czy to będzie skutecznie? Wątpię - ocenił gość audycji. 


Więcej w nagraniu.

* * *

Audycja: "Temat dnia / Gość PR24"
Prowadzi: Michał Rachoń
Gość: prof. Mieczysław Ryba (historyk, KUL)
Data emisji: 10.02.2021
Godzina emisji: 9.42

kb

Czytaj także

Premier: podatek od reklam ma wyrównać szanse

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 05:20
- Nowy podatek od reklamy ma wyrównać szanse firm krajowych w porównaniu do globalnych korporacji. Nie może być tak, że biedni staja się bardziej biedni, dlatego że bogaci stają się coraz bardziej bogaci, oni też muszą partycypować w rozwoju społeczno-gospodarczym - powiedział premier Mateusz Morawiecki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Cyfrowi giganci unikają opodatkowania". Rzecznik rządu o proteście części mediów

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 09:35
 - Wszystkie środki finansowe mają pomóc m.in. działaniu Narodowego Funduszu Zdrowia, czyli mają być przeznaczone na zdrowie oraz na Fundusz Zabytków. W związku z tym to jest taka opłata solidarnościowa, która obowiązuje w wielu krajach Unii Europejskiej - powiedział rzecznik rządu Piotr Müller, odnosząc się do protestu mediów w związku z możliwym podatkiem od reklam.
rozwiń zwiń