X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Prof. Nalaskowski: przez ustawiczne reformowanie zaniedbano kształt szkoły

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2020 11:30
- Szkoła powinna wymagać, jednak w dzisiejszych czasach zamienia się powoli w wesołe miasteczko podlizujące się uczniom, obawia się rodziców, chowa głowę w piasek przed każdym ważnym problemem - powiedział pedagog, prof. Aleksander Nalaskowski.
Audio
  • Prof. Aleksander Nalaskowski o kondycji i problemach polskiego systemu nauczania ("Temat dnia/Gość PR24")
Prof. Aleksander Nalaskowski
Prof. Aleksander NalaskowskiFoto: TOMASZ BARANSKI/REPORTER

Rekonstrukcja rządu, która zaowocowała m.in. połączeniem ministerstw edukacji narodowej, a także nauki i szkolnictwa wyższego oraz postawieniem na czele nowego resortu edukacji i nauki Przemysława Czarnka, wywołała dyskusje dotyczące poziomu polskiego szkolnictwa.

"System powinien w końcu okrzepnąć"

czarnek 1200 pap.jpg
Sasin: Przemysław Czarnek gwarantuje, że polska szkoła pozostanie wolna od ideologii

Do sprawy odniósł się również prof. Aleksander Nalaskowski. Zwrócił przede wszystkim uwagę na to, że w szkolnictwie powszechnym mamy do czynienia z permanentną i nigdy niekończącą się reformą.

Posłuchaj
19:13 PR24_MPLS 2020_10_06-10-09-47.mp3 Prof. Aleksander Nalaskowski o kondycji i problemach polskiego systemu nauczania ("Temat dnia/Gość PR24")

- Należałoby w końcu spowodować, by ten system okrzepł i był czymś pewnym. Trzeba pokazać pewne stałe ramy jego funkcjonowania. Naprawianie oświaty przypominało naprawianie dziurawej drogi, która już od dawna zasługiwała na wybranie do dna i zrobienie kompletnie nowej nawierzchni, tymczasem robiono jedynie łaty z asfaltu - wskazał pedagog.

Nie jest tak dobrze, jak się uważa?

Odnosząc się do szkolnictwa wyższego, stwierdził, że wmawiamy sobie, iż mamy różne uczelnie i ośrodki badawcze, a tymczasem, również z powodów historycznych, jesteśmy w czwartej lub piątej setce w rankingach uczelni.

shutterstock_1365304388-1200uw.jpg
Uczelnie wyższe stawiają na kształcenie online. Prof. Nalaskowski: to proteza prawdziwego nauczania

- Szkolnictwo wyższe powinno wrócić do uprawiania nauki, wyzwolić się z odium światopoglądowego, mocno bronić się przed różnymi ingerencjami instytucji zewnętrznych - dodał.

Prof. Nalaskowski: zaniedbano kształt szkoły

Porównując poziom nauczania akademickiego dziś i kilkadziesiąt lat wstecz, zaznaczył, że wiele obecnych prac doktorskich, w zakresie szeroko pojętej humanistyki, reprezentuje standard prac magisterskich z połowy lat 70. - Doktorat z tamtych czasów był dzisiejszą habilitacją - wskazał prof. Nalaskowski.

Zaznaczył, że szkoła powinna wymagać, jednak w dzisiejszych czasach "zamienia się powoli w wesołe miasteczko podlizujące się uczniom, obawia się rodziców, chowa głowę w piasek przed każdym ważnym problemem". - To wszystko nie konstruuje odpowiedniej dyscypliny - podkreślił.

- Przez ustawiczne reformowanie zaniedbano kształt szkoły, całe jej zaplecze, przygotowanie do zawodu nauczyciela – powiedział na antenie Polskiego Radia 24.

***

Audycja: "Temat dnia/Gość PR24"
Prowadzący: Michał Rachoń
Gość: prof. Aleksander Nalaskowski, pedagog
Data emisji: 06.10.2020
Godzina emisji: 10.09

Polskie Radio 24/db

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dariusz Piontkowski: nie ma powodu, żeby zamykać wszystkie szkoły w Polsce

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2020 19:40
- Zakładamy, że szkoły będą przechodzić na kształcenie na odległość tylko na krótki okres czasu, na 1-2 tygodnie czyli tyle, ile potrzeba na kwarantannę. Po tym czasie uczniowie powinni wrócić do tradycyjnych, stacjonarnych zajęć - powiedział w Polskim Radiu 24 Dariusz Piontkowski, minister edukacji narodowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Szkoły rezygnują z wycieczek. Dyrektorzy nie chcą ryzykować

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2020 07:51
Choć nie ma przeszkód prawnych, dyrektorzy szkół boją się organizować wycieczki. W szkolnych regulaminach pojawiły się zakazy wyjść grupowych - pisze w poniedziałek "Rzeczpospolita".
rozwiń zwiń