X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Coraz więcej Polaków kupuje online. Pandemia napędza klientów

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2020 19:04
- Mnóstwo osób w trakcie tej epidemii po raz pierwszy odkryło uroki zakupów przez internet. Te osoby prawdopodobnie już w internecie zostaną albo przynajmniej przeniosą tu znacznie więcej swojej aktywności - mówił w Polskim Radiu 24 Tomasz Łysakowski, ekspert biznesu.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com / Kaspars Grinvalds
Posłuchaj
22:01 280620-18-06-52-Łysakowski.mp3 Tomasz Łysakowski o zamianach aktywności konsumenckiej w związku z pandemią ("Temat dnia / Gość PR24")

Pandemia koronawirusa wywołała wiele zmian w zachowaniu Polaków. Wśród nich z całą pewnością wyróżnia się znaczna intensyfikacja korzystania z internetu w czynnościach, które dotychczas były wykonywane osobiście, jak zamawianie jedzenia w restauracjach czy robienie zakupów. O tych zmianach w Polskim Radiu 24 mówił Tomasz Łysakowski.

Zbigniew Krysiak 1200.jpg
Prof. Krysiak: nastąpi rewolucyjna korekta, jeśli chodzi o sposób prowadzenia biznesów

Polacy coraz częściej kupują w internecie

W rozmowie zwrócono uwagę na to, że znacznie wzrosła liczba osób dokonujących zakupów przez internet, a także wzrosła częstotliwość takich zakupów. Gość PR24 został zapytany, czy należy spodziewać się, po zakończeniu pandemii, powrotu do stanu sprzed koronawirusa.

- Przyzwyczajenia, kiedy raz już się zmienią, kiedy zobaczymy, że coś jest po prostu wygodniejsze, to te wygodniejsze elementy zostają - odparł Tomasz Łysakowski.

- Mnóstwo osób w trakcie tej epidemii po raz pierwszy odkryło uroki, zalety zakupów przez internet. Te osoby prawdopodobnie już zostaną w internecie albo przynajmniej przeniosą znacznie więcej swojej aktywności - wyjaśnił.

Jak podkreślił ekspert, przed pandemią główną zaletą sklepów stacjonarnych, np. w przypadku zakupów odzieżowych, było to, że osobiście można było coś przymierzyć. Jednak, jak wyjaśnił, już dawno pojawiło się zjawisko osób, które chodzą do sklepów, by obejrzeć produkty, które następnie kupują przez internet, ponieważ tak jest taniej. Jak wyjaśnił, dotąd dotyczyło to głównie elektroniki, jednak "te tendencje poprzedzały koronawirusa i one będą się nakręcać".

"Aktywność w internecie bezprecedensowa"

Tomasz Łysakowski zaznaczył, że sukcesywnie od dawna rośnie liczba osób, które przynajmniej raz zrobiły zakupy przez internet. Z powodu pandemii ta statystyka także gwałtownie przyspieszyła i odsetek takich osób przekroczył już 60 proc.

Czytaj również:

Równocześnie jednak ekspert podkreślił, że ten odsetek nie oznacza, że tyle osób robi zakupy przez internet wyłącznie lub często. Jak podkreślił - częstotliwość takich zakupów również wzrosła w czasie pandemii, jednak zależy bardzo mocno od przedziału wiekowego. Często zakupy przez internet robią głównie ludzie młodzi.

- Wszystkie sklepy, z którymi się kontaktuję na bieżąco [...] mówią, że w trakcie epidemii, jeśli miały "odnogi" fizyczne, to tam aktywność była wyraźnie mniejsza, za to aktywność w internecie była bezprecedensowa. To samo notują zresztą restauracje - dodał Tomasz Łysakowski.

Więcej w nagraniu.

* * *

Audycja: "Temat dnia / Gość PR24"
Prowadzi: Mateusz Drozda
Gość: Tomasz Łysakowski (trener biznesu)
Data emisji: 28.06.2020
Godzina emisji: 18.06

PR24/jmo

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Egzamin dla menedżerów". Ekspert o wpływie koronawirusa na gospodarkę

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2020 20:51
- To jest taki egzamin dla menedżerów firm. W jaki sposób są i byli przygotowani na sytuację niespodziewaną i kryzysową? - mówiła w Polskim Radiu 24 dr Urszula Wysocka, ekonomista od zarządzania ryzykiem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prof. Krysiak: po epidemii gospodarka będzie funkcjonować w nowym reżimie pracy

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2020 13:23
- Trzeba komunikować społeczeństwu, że to nie jest tak, iż nawet jeśli zakażenia spadną do niskiego poziomu, to trzeba wszystko poluzować - ocenił w Polskim Radiu 24 ekonomista ze Szkoły Głównej Handlowej, profesor Zbigniew Krysiak.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Kluczem będzie sytuacja w Niemczech". Ekonomista o sytuacji w polskiej gospodarce

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2020 17:21
- Zadyszkę będziemy mieli wszyscy, także odmrażane branże. Działały na nowo, działamy inaczej i nie jest tak, że wszystko wraca do normy - powiedział na antenie Polskiego Radia 24 Marek Zuber, ekonomista.
rozwiń zwiń