X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Równoważą pluralizm w debacie". Jolanta Hajdasz o roli mediów publicznych

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2020 13:30
- Większość mediów prywatnych ma kierunek liberalno-lewicowy. Media publiczne próbują równoważyć pluralizm światopoglądowy. Ponadto przywracają pamięć o ważnych postaciach i wydarzeniach historycznych, a także kultywują szacunek dla wartości chrześcijańskich - powiedziała Jolanta Hajdasz ze Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.
Audio
  • Jolanta Hajdasz o podpisaniu przez prezydenta ustawy dot. rekompensaty dla mediów publicznych ("Temat dnia/Gość PR24")
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Foto: shutterstock/Microgen

Andrzej Duda podpisał ustawę medialną, przekazującą mediom publicznym rekompensatę abonamentową w wysokości prawie 2 miliardów złotych.

Istota mediów publicznych

Prezydent zwrócił uwagę na znaczenie mediów publicznych. Podkreślił, że są powszechnie dostępne i w wielu obszarach ważne dla obywateli. Stwierdził również, że rekompensata pozwoli na utrzymanie zatrudnienia wielu pracowników i z tego powodu, na pewnych warunkach, zdecydował się podpisać ustawę. 

DudaMorawiecki1200.jpg
Jest decyzja prezydenta ws. mediów publicznych. Lech Jaworski: nikomu nie zabrano pieniędzy

- Cieszę się, że prezydent zdecydował o podpisaniu ustawy. Bardzo dobrze się stało. Media publiczne równoważą pluralizm w debacie, co jest niezwykle potrzebne. Większość mediów prywatnych ma kierunek liberalno-lewicowy. Ponadto przywracają pamięć o ważnych postaciach i wydarzeniach historycznych, a także kultywują szacunek dla wartości chrześcijańskich - podkreśliła Jolanta Hajdasz.

Dyskusja dotycząca ustawy

Od kilku tygodni wokół sprawy podpisania przez prezydenta ustawy toczyła się intensywna dyskusja. Przedstawiciele opozycji wskazywali Andrzejowi Dudzie, by użył weta. Natomiast politycy związani ze Zjednoczoną Prawicą zwracali uwagę na potrzebę przekazania rekompensaty mediom publicznym za utracone wpływy z ulg abonamentowych dla wybranych grup społecznych.

- Szum wokół ustawy dotyczącej rekompensaty abonamentowej dla mediów publicznych był sztucznie wykreowany przez tych, którym przeszkadzają silne media publiczne - podkreśliła Jolanta Hajdasz.

Ponadto dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP odniosła się również do spodziewanej dymisji Jacka Kurskiego ze stanowiska prezesa Telewizji Polskiej.

***

Audycja: "Temat dnia/Gość PR24"
Prowadzący: Błażej Prośniewski
Gość: Jolanta Hajdasz, Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich 
Data emisji: 07.03.2020
Godzina emisji: 11.35

Polskie Radio 24/db

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Krzysztof Czabański: rząd Donalda Tuska rozmontował system abonamentowy

Ostatnia aktualizacja: 27.08.2019 17:42
– Konieczne jest szukanie innego rozwiązania na finansowanie mediów publicznych niż abonament – ocenił w Polskim Radiu 24 Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych. – Będzie nim najprawdopodobniej finansowanie bezpośrednio z budżetu państwa, jako część PKB – dodał.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Rekompensata na realizację misji publicznej". Dworczyk o środkach dla TVP i Polskiego Radia

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2020 10:22
- 1,95 mld zł dla TVP i Polskiego Radia to rekompensata, która będzie przeznaczana na realizację misji mediów publicznych. Przepisy przyjęte przez PO w 2008 roku spowodowały, że media publiczne były chronicznie niedofinansowane - powiedział we wtorek szef KPRM Michał Dworczyk.
rozwiń zwiń