X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Jak komputery zmienią naszą przyszłość?

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2019 16:03
Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja są ostatnio modnymi pojęciami, które omawiane są na różnego rodzaju konferencjach poświęconych nowym technologiom. Przykładem uczenia maszynowego są aplikacje, które na podstawie naszych zdjęć pokazują, jak będziemy wyglądać za kilkadziesiąt lat. Dziedziny te jednak mają znacznie szersze i bardziej użyteczne zastosowanie w życiu codziennym i w biznesie.
Audio
  • 19.10.19. Rozmowa z dr inż. Arturem Suchwałko na IV Kongresie Next Generation (PR24)
  • 19.10.19. Rozmowa z dr Adrianną Lewandowską na IV Kongresie Next Generation (PR24)
Sztuczna inteligencja. Zdjęcie ilustracyjne
Sztuczna inteligencja. Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock

W czwartek i piątek odbywał się w Poznaniu IV Kongres Next Generation. Polskie Radio 24 patronowało temu wydarzeniu. O zastosowaniach sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego mówił w Polskim Radiu 24 dr inż. Artur Suchwałko - założyciel i dyrektor techniczny (CIO) firmy QuantUp. Przedsiębiorstwo zajmuje się tworzeniem oprogramowania, analizą danych i szkoleniami.

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe

Rozmowa dotyczyła uczenia maszynowego (Machine Learning) i sztucznej inteligencji (AI). Gdzie można spotkać zastosowania tych technologii, czym są i dlaczego warto wdrażać je w biznesie?

- Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego komputer otrzymuje możliwość podejmowania decyzji. Co ważne, nie dajemy mu super konkretnego przepisu, nie mówimy mu super konkretnie "jeśli tak, to tak, tak i tak", tylko komputer uczy się podejmować takie decyzje na podstawie zestawu przykładów. W takich decyzjach komputer potrafi zastępować człowieka - mówił Artur Suchwałko.

Rodzinny biznes

IV Kongres Next Generation zajmował się między innymi także zagadnieniem firm rodzinnych oraz postaci tzw. sukcesorów - dzieci przedsiębiorców, którzy po rodzicach przejmują ich firmy. W związku z tym gościem Polskiego Radia 24 podczas Kongresu była jego organizatorka i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego dr Adrianna Lewandowska. Instytut zajmuje się firmami rodzinnymi i postanowił zbadać sposób ich funkcjonowania. Organizatorka Kongresu mówiła o wnioskach płynących z ankiety przeprowadzonej wśród pracowników takich przedsiębiorstw.

- Wiemy już na pewno, że są pewne rzeczy, które wiedzieliśmy, ale jest parę rzeczy, które nas zaskoczyły. Wiedzieliśmy, że firmy rodzinne są oparte na pewnych wartościach i pracownicy to dostrzegają. Bardzo cenią sobie to, że jest płaska struktura organizacyjna, że nie trzeba procedować tygodniami, żeby podpis prezesa uzyskać, bo decyzje są podejmowane szybko, wręcz bieżąco i to się ceni. Wiedzieliśmy, że firmom rodzinnym trudno jest konkurować na rynku jeśli chodzi o płace. I to pracownicy także odczuwają - mówiła dr Adrianna Lewandowska.

- To, co nas najbardziej zdziwiło, to fakt, że pracownicy nie zauważają albo przynajmniej nie odczuwają "szklanych sufitów". Nie odczuwa się tego, że jest daleko posunięty nepotyzm. Owszem wchodzą dzieci właścicieli, czyli sukcesorzy i czasami to było dostrzegalne, nie było tak, że 100 proc. mówi, że nie ma nepotyzmu. Ale myśleliśmy, że ten obraz będzie trudniejszy - dodała.

Więcej w nagraniach.

Rozmawiał Dawid Grygorcewicz.

Polskie Radio 24/jmo

______________________

Data emisji: 19.10.2019

Godzina emisji: 15.39, 18.33

Czytaj także

Inteligentne maszyny - gdzie mają swoje zastosowanie?

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2019 16:12
„Maszyny, o których działaniu mogłoby się powiedzieć, że są podobne do ludzkich przejawów inteligencji” - tak w 1956 roku nazwał i opisał sztuczną inteligencję amerykański informatyk John McCarthy.
rozwiń zwiń