X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Osterwa. Dzienniki wypraw 1938-1939". Rafał Węgrzyniak o dorobku Juliusza Osterwy

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2021 11:35
- Nieodłącznym elementem działalności teatru Reduta był "objazd", przede wszystkim po Kresach Wschodnich Polski międzywojennej, gdzie życie teatralne było najbardziej wątłe. Osterwa uznał, że należy tam szerzyć kulturę teatralną. Takie wyprawy organizował od 1942 r. - mówił w Polskim Radiu 24 Rafał Węgrzyniak - historyk i krytyk teatru.
Juliusz Osterwa w pzedstawieniu Ptak Jerzego Szaniawskiego w Teatrze Miejskim im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. 1935 r.
Juliusz Osterwa w pzedstawieniu "Ptak" Jerzego Szaniawskiego w Teatrze Miejskim im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. 1935 r.Foto: nac.gov.pl

Reduta – teatr eksperymentalny, założony przez Juliusza Osterwę i Mieczysława Limanowskiego, istniał w latach 1919-1939. Reduta była pierwszym w Polsce teatrem-laboratorium, zakładającym poszukiwanie nowych metod pracy aktorskiej.

osterwa juliusz NAC 1200x660.jpg
Teatr Reduta - fenomen międzywojennego teatru-laboratorium

Wydane przez Instytut Teatralny „Dzienniki wypraw 1938-1939” to połączenie trzech osobnych zeszytów z zapiskami z podróży (prywatnej do Ceuty i dwóch służbowych po prowincjonalnych teatrach II RP). Czwarta część to obszerny fragment zeszytu Osterwy spomiędzy czerwca i września 1939 roku, poświęcony wyłącznie organizacji i planowaniu wypraw.

Posłuchaj
22:26 PR24_mp3 2021_04_26-23-35-54.mp3 Rafał Węgrzyniak o dorobku Juliusza Osterwy (Polskie Radio 24 / Rozpruwacz kulturalny)

Więcej w zapisie audycji. 

***

Audycja: Rozpruwacz kulturalny

Prowadzący: Jakub Moroz

Gość: Rafał Węgrzyniak - historyk i krytyk teatru

Data emisji: 26.04.2021

Godzina emisji: 23.35

PR24/ka

Czytaj także

"Diagnozy" Gustave’a Thibona. "Interesował go przede wszystkim człowiek w kontekście życia moralnego"

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2021 13:38
- Mówił, że to książki były jego nauczycielami i mistrzami. Pod koniec życia nagrodzono go filozoficzną Grand Prix, jako autora, który najtrafniej podsumował minionych dwadzieścia wieków - powiedział o Gustave Thibonie Piotr Kaznowski, redaktor pisma "Christianitas".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Teatr Studio w czasie pandemii. Dominika Biernat: umocniła się nasza wspólnota

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2021 00:00
- Warunki zewnętrzne totalnie wywróciły pojmowanie teatru i tego, czym on jest. Niesamowity był ten krótki powrót po zamknięciu. To połączenie z widzem było pełne tęsknoty, atmosfery niesamowitości i wspólnego czekania na siebie. Każdy spektakl był niezwykłym świętem. To było piękne - powiedziała w Polskim Radiu 24 Dominika Biernat, aktorka. Gościem audycji była również Natalia Korczakowska z Teatru "Studio".
rozwiń zwiń