"Córki dancingu" w dystrybucji w Japonii. Skuteczna promocja polskiego kina za granicą

2018-02-08, 09:30

"Córki dancingu" w dystrybucji w Japonii. Skuteczna promocja polskiego kina za granicą
Za Córki dancingu Agnieszka Smoczyńska otrzymała nagrodę za debiut reżyserski na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Foto: mat. prasowe Kino Świat

10 lutego 2018 roku na ekrany kin w Japonii wejdzie debiut fabularny Agnieszki Smoczyńskiej „Córki Dancingu”. O tym co robić aby polskie filmy trafiały do kin na świecie mówiła w audycji Trendy Kultury agentka sprzedaży Justyna Koronkiewicz, która doprowadziła do sprzedaży tego filmu do Japonii, a wcześniej do Tajwanu i Tajlandii. Dyskutowali też reżyserka "Córek Dancingu" Agnieszka Smoczyńska, agentka filmowa Małgorzata Janczak (film "Demon") i dziennikarz Remigiusz Kadelski.

Posłuchaj

7.02.18 Małgorzata Janczak, Remigiusz Kadelski i Agnieszka Smoczyńska o promocji polskich filmów za granicą
+
Dodaj do playlisty

Film Agnieszki Smoczyńskiej "Córki Dancingu" oprócz nagrody na Sundance Film Festival, trafił do amerykańskich kin, znalazł się w katalogu The Criterion Collection, dystrybutora klasyków kina, został wydany w tej kolekcji. Z polskich reżyserów doczekali się tego jedynie Wajda, Polański i Kieślowski.

Jak podkreśliła reżyserka Agnieszka Smoczyńska, reżyser ma wpływ na to, jak dany film jest promowany za granicą, np. w Stanach Zjednoczonych. – Amerykanie uważają, że jeśli promują kino autorskie to autor filmu powinien mieć jak największy wpływ na jego promocję, bo to idzie za wizją twórców filmu. Dostawałam więc do akceptacji trailer, plakat – mówiła. Justyna Koronkiewicz mówiła o tym jakie elementy filmu i zabiegi zdecydowały o zainteresowaniu zagranicznych dystrybutorów. Spośród naszych filmów najlepiej sprzedaje się za granicą kino gatunkowe, ale w autorskim wydaniu – zauważyła prowadząca audycję Joanna Sławińska.

O filmie "Demon", który także odniósł duże sukcesu za granicą, mówiła Małgorzata Janczak. - Często się zdarza, że - frekwencyjnie - w Polsce liczyliśmy na więcej, a za granicą temat i film stał się bardzo popularny i byliśmy w stanie sprzedać go do Stanów Zjednoczonych, jak i na inne terytoria. Wydaje mi się, że to gatunkowość sprawiła, że ten film chwycił. Dostał się w Toronto do sekcji, która pokazywała filmy gatunkowe i został uznany za horror, który Amerykanie bardzo lubią – oznajmiła.

Remigiusz Kadelski mówił z kolei o percepcji filmu, która – jak stwierdził – jest zupełnie inna w Polsce i za granicą. - Gdy rozmawia się z zagranicznymi dziennikarzami czy ludźmi z branży filmowej widać, że zwraca się uwagę na zupełnie inne rzeczy.

Polska premiera filmu "Córki Dancingu” filmu miała miejsce 25 grudnia 2015 roku. Obejrzało go tylko 68 tysięcy widzów, dlaczego więc spotkał się z takim zainteresowaniem za granicą  - o tym także w audycji.

Goście: Agnieszka Smoczyńska, Małgorzata Janczak, Remigiusz Kadelski.

Gospodarzem audycji była Joanna Sławińska.

Polskie Radio 24/pr

Trendy Kultury w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje

____________________ 

Data emisji: 7.02.18

Godzina emisji: 22:15


Polecane

Wróć do strony głównej