X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Thun chce zatrzymać przekop Mierzei Wiślanej. Liziniewicz: może kiedyś dowiemy się, że z Tuskiem wykopała Bałtyk

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2020 19:38
- To nie jest tak, że Mierzeja Wiślana istniała od zawsze w takiej formie. Kiedyś był to archipelag wysepek. Paradoksalnie Bałtyk nie powstał, kiedy zaczęła rządzić PO - mówił w Polskim Radiu 24 Jacek Liziniewicz ("Gazeta Polska Codziennie"). Gościem audycji był również publicysta Grzegorz Gruchalski. 
Teren budowy kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej w miejscowości Skowronki
Teren budowy kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej w miejscowości SkowronkiFoto: PAP/Adam Warżawa

Róża Thun poinformowała, że zorganizowała spotkanie z Virginijusem Sinkevičiusem, europejskim komisarzem ds. środowiska, oceanów i rybołówstwa, którego tematem było zablokowanie przekopu Mierzei Wiślanej, ponieważ - jest to według niej - "zagrożenie dla Bałtyku". Do wpisu europoseł dołączyła zdjęcia pisma, które wysłała do unijnego komisarza.


Joanna_Kopcińska_d.jpg
"To działania absolutnie szkodliwe". Kopcińska o próbach zablokowania przez Różę Thun przekopu Mierzei Wiślanej

"Lekcja geografii"

Zdaniem Jacka Liziniewicza sprawa wpisuje się w szereg wypowiedzi przedstawicieli opozycji w tej kwestii. - Już europoseł Sylwia Spurek stwierdziła, że w związku z przekopem Mierzei Wiślanej grozi nam susza. A Małgorzata Kidawa-Kidawa Błońska mówiła, że gdyby natura chciała, to sama wykonałaby przekop. Był może Róża Thun tego nie wie, ale istnieje Cieśnina Pilawska i woda z Zalewu Wiślanego miesza się z Bałtykiem. To dosyć powszechna wiedza od piątej klasy szkoły podstawowej, o ile uczęszczało się na lekcje geografii. To nie jest tak, że Mierzeja Wiślana istniała od zawsze w takiej formie. Kiedyś był to archipelag wysepek. Paradoksalnie Bałtyk nie powstał, kiedy zaczęła rządzić PO. Być może za 10 lat dowiemy się, że Róża Thun z Donaldem Tuskiem i Ewą Kopacz wykopały Bałtyk, a PiS chce go zasypać - powiedział publicysta. 


Posłuchaj
23:00 PR24_MPLS 2020_09_10-18-06-28.mp3 Publicyści o przekopie Mierzei Wiślanej (Debata dnia cz.1)

"Nieopłacalna inwestycja"

Natomiast Grzegorz Gruchalski podkreślił, że przekop Mierzei Wiślanej jest nieopłacalny. - Politycy PiS przekonują nas, że jest to w interesie bezpieczeństwa Polski. Nie mogę się z tym zgodzić, żaden wojskowy statek nie przepłynie przez te wody, przekop będzie zbyt płytki. Zapominamy także o degradacji ekosystemu, że zaczną się mieszać wody słone i słodkie, zmienią się prądy w Bałtyku. Dla mnie ta inwestycja jest bez sensu - podkreślił. 

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Zgodnie z zapowiedziami pierwsze jednostki przepłyną tamtędy w 2022 r. Inwestycja, która połączy Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, ma kosztować ok. 880 mln złotych.

Więcej w nagraniu.

***

Tytuł audycji: "Debata dnia"
Prowadził: Adrian Stankowski
Goście: Jacek Liziniewicz ("Gazeta Polska Codziennie"), Grzegorz Gruchalski
Data emisji: 10.09.2020
Godzina emisji: 18.05

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Smutne, niepotrzebne i żałosne". Politycy krytykują Różę Thun za blokowanie przekopu Mierzei Wiślanej

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2020 13:30
Od lewej do prawej strony słychać krytykę ostatnich działań europoseł PO Róży Gräfin von Thun und Hohenstein, która chce blokować przekop Mierzei Wiślanej, używając do tego organów Unii Europejskiej. W rozmowie z portalem PolskieRadio24.pl politycy PiS, SLD i PSL podkreślili, że niepotrzebne jest przenoszenie sporów na unijne forum, a sama inwestycja jest ważna dla polskiej gospodarki i suwerenności.
rozwiń zwiń