X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Prof. Zbigniew Lewicki: wybory są esencją demokracji w USA

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2016 20:12
- Amerykanie co roku wydają więcej na solone migdałki niż na wszystkie wybory razem wzięte, nawet w roku prezydenckim – powiedział w programie Kawa Dyplomatyczna amerykanista, prof. Zbigniew Lewicki. Odniósł się w ten sposób do trwającej w Stanach Zjednoczonych kampanii prezydenckiej.
Audio
  • 11.10.16 Prof. Zbigniew Lewicki: Amerykanie co roku wydają więcej na solone migdałki niż na wszystkie wybory razem wzięte, nawet w roku prezydenckim
Istotnym, a nierzadko przełomowym elementem kampanii są debaty kandydatów. Gromadzą one przed telewizorami miliony odbiorców nie tylko ze Stanów Zjednoczonych
Istotnym, a nierzadko przełomowym elementem kampanii są debaty kandydatów. Gromadzą one przed telewizorami miliony odbiorców nie tylko ze Stanów Zjednoczonych Foto: EPA/JIM BOURG

Prof. Zbigniew Lewicki jest autorem książki "Igrzyska demokracji - amerykańska kultura wyborcza". To kompendium wiedzy o tym, jak funkcjonuje - w teorii i w praktyce - system wyborów różnych szczebli w Stanach Zjednoczonych.

Wybory prezydenckie w USA - serwis specjalny

Jak podkreślił jej autor, wybory są "esencją demokracji w Stanach Zjednoczonych". Zwrócił także uwagę na ich koszt. – Stany Zjednoczone to ponad 300 mln ludzi. Nawet jeśli wybory kosztują 3 mld dolarów, to przeciętnie wychodzi 10 dolarów na osobę. Nie jest to wielka kwota - zauważył prof. Lewicki.

Zaznaczył również, że kwota ta może szokować, ale nie wtedy, gdy spojrzy się na nią w pewnym kontekście. - Te pieniądze rzeczywiście mogą być duże, ale tylko dlatego, że bardzo kosztowne są reklamy telewizyjne. To jest główny element kosztowy – wyjaśnił.

Więcej w całej rozmowie.

Gospodarzem audycji był Grzegorz Dziemidowicz.

Kawa dyplomatyczna w Polskim Radio 24 - wszystkie audycje

Polskie Radio 24/pr/tj

____________________ 

Data emisji: 11.10.16

Godzina emisji: 19:15

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Tydzień na świecie: debata prezydencka w USA

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2016 13:38
Na początku tygodnia doszło do pierwszego, telewizyjnego starcia Donalda Trumpa i Hillary Clinton. W ocenie obserwatorów – nie tylko amerykańskich – lepiej zaprezentowała się kandydatka demokratów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Druga debata prezydencka w USA. "Zwycięstwo Clinton było na wyciągnięcie ręki"

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2016 10:23
W cieniu seksistowskiego skandalu Donalda Trumpa przebiegła druga debata telewizyjna kandydatów na prezydenta Stanów Zjednoczonych. Czy sprawa pogrzebie szanse kandydata Republikanów na Biały Dom? Starcie Donald Trump - Hillary Clinton oceniali w Debacie Poranka Wojciech Cegielski (Informacyjna Agencja Radiowa), Jacek Przybylski (tygodnik "Do Rzeczy") i Marek Wąsiński (Polski Instytut Spraw Międzynarodowych).
rozwiń zwiń

Czytaj także

Debata Clinton – Trump. "Najgorsze widowisko jakie widziałem"

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2016 21:07
Drugą debatę prezydencką w Stanach Zjednoczonych oglądało mniej osób niż pierwszą. Okazała się ona jednak "najbrudniejszą" w dziejach debat telewizyjnych w tym kraju. Komentowali ją w programie Świat w Powiększeniu dziennikarz David McQuaid (Geopolitical Intelligence Service) i Agata Kasprolewicz (Polskie Radio).
rozwiń zwiń