X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Polskie Radio

Powstaje nowy gigant motoryzacyjny - jest zgoda akcjonariuszy Peugeota na mega fuzję z Fiatem

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2021 13:25
Akcjonariusze PSA, właściciela Peugeota, dali w poniedziałek zielone światło dla fuzji dwóch koncernów - francuskiego z Fiatem Chryslerem (FCA). Jak pisze Reuters, to ostatni krok do stworzenia czwartego co do wielkości producenta samochodów na świecie.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: fiat-chrysler.tw

Na specjalnym zgromadzeniu akcjonariuszy umowa o utworzeniu nowej spółki o nazwie Stellantis została najpierw poparta przez największych inwestorów z podwójnym prawem głosu, w tym rodzinę Peugeot, chińską Dongfeng i państwo francuskie, za pośrednictwem Bpifrance.

Wszyscy pozostali akcjonariusze PSA poparli transakcję na drugim spotkaniu, które odbyło się online, z 99,85% wskaźnikiem akceptacji wśród oddanych głosów.

- Jesteśmy gotowi na tę fuzję - powiedział Carlos Tavares, prezes PSA, dodając, że data zamknięcia transakcji zostanie ogłoszona wkrótce, jeśli wszystkie zgody akcjonariuszy zostaną wydane. Powiedział, że umowa przeszła teraz wszystkie testy regulacyjne.

fabryka samochodów 1200.jpg
Nowa samochodowa inwestycja w Tychach. "To kilkadziesiąt tysięcy miejsc pracy i dalsza zielona transformację Śląska"

Struktura akcjonariatu ulegnie zmianie w ramach połączenia, a istniejące podwójne prawa głosu - które narastają z czasem i dają inwestorom większą wagę przy podejmowaniu decyzji - nie zostaną przeniesione.

Przed megakoncernem wielkie zadanie - racjonalizacja kosztów związana z nadprodukcją oraz przestawienie się na "zielone auta"

Przed Tavaresem, który przejmie ster połączonej grupy, nie lada zadanie - będzie musiał zracjonalizować rozległe globalne imperium i zająć się ogromną nadwyżką mocy produkcyjnych, a także skupić się, podobnie  jak rywale, na tworzeniu "zielonych" samochodów.

Grupa Stellantis zgromadzi 14 marek aut, od Fiata, Maserati i skoncentrowanych na USA Jeepa, Dodge'a i Ram firmy FCA, po Peugeota, Citroena, Opla i DS należące do PSA. PSA tradycyjnie bardziej skupia się na Europie.

Fuzja o wartości 38 mld dolarów uzgodniona już rok temu

Włosko-amerykański Fiat Chrysler Automobiles i francuska Groupe PSA uzgodniły warunki fuzji już w grudniu 2019 r.

Fuzja o wartości ok. 38 mld USD ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2021 r. Wcześniej, 4 stycznia 2021 r. w obu koncernach miały się odbyć walne zgromadzenia akcjonariuszy mające zatwierdzić transakcję.

Powstały w jej wyniku koncern Stellantis będzie czwartym co do wielkości producentem samochodów na świecie - za Grupą Volkswagen, Toyotą i sojuszem Renault-Nissan-Mitsubishi, ale przed General Motors i Hyundaiem. Grupa ma sprzedawać łącznie 8,7 mln pojazdów.

Reuter, jk

 

Czytaj także

Nowa samochodowa inwestycja w Tychach. "To kilkadziesiąt tysięcy miejsc pracy i dalsza zielona transformację Śląska"

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2020 20:56
Fabryka w Tychach na Śląsku będzie wytwarzać nowe hybrydowe i elektryczne samochody marek Jeep, Fiat i Alfa Romeo. Dzięki rozbudowie fabryki Fiata w Tychach pracę w samym zakładzie, jak i w regionie znajdzie kilkadziesiąt tysięcy osób, a decyzja wpisuje się w rządowy program zielonej transformacji Śląska.
rozwiń zwiń