X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Nowe Technologie

Pięć sposobów ochrony firmy przed lawiną big data

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2014 13:19
W ciągu zaledwie kilku lat temat big data przeistoczył się z niszowego trendu w pełni dojrzałe zjawisko. Firmy, bez względu na wielkość, mają do czynienia z coraz większymi zbiorami, coraz większą liczbą typów danych i miejsc ich powstawania, a wszystko połączone jest z potrzebą coraz szybszego ich przetwarzania i zarządzania nimi.
Pięć sposobów ochrony firmy przed lawiną big data

W ciągu zaledwie kilku lat temat big data przeistoczył się z niszowego trendu w pełni dojrzałe zjawisko. Firmy, bez względu na wielkość, mają do czynienia z coraz większymi zbiorami, coraz większą liczbą typów danych i miejsc ich powstawania, a wszystko połączone jest z potrzebą coraz szybszego ich przetwarzania i zarządzania nimi. Ktoś może powiedzieć, że szum wokół dużych danych przybiera szybciej na znaczeniu niż same dane, tym niemniej nadszedł już czas, aby firmy opracowały strategie skutecznego działania mające na celu radzenie sobie z wyzwaniami, jakie niesie ze sobą wykładniczy przyrost liczby danych oraz ich różnorodność. Oto pięć kroków, jakie firmy mogą wykonać, aby odizolować się od tego szumu i skutecznie zabezpieczyć się przed lawiną big data.

1 - Zamiana danych w informacje

Jest olbrzymia różnica pomiędzy danymi a informacjami. Dane, w postaci surowej, nie stanowią szczególnej wartości. Wartość powstaje dopiero po przetworzeniu danych na informacje, które mogą być wykorzystane, jako siła napędowa podejmowanych decyzji. Jednak większość firm jest do tego stopnia przytłoczona ilością danych, że nie wiedzą, jak zabrać się do procesu przetwarzania ich na informacje. Trzeba zacząć, jak zauważył to mój kolega Darin Bartik w swoim niedawnym wywiadzie, od odpowiedzi na kluczowe dla firmy pytanie. Co takiego możemy się dowiedzieć, czego jeszcze nie wiemy? Postawienie sobie takiego prostego, praktycznego pytania pomoże nam skoncentrować nasze wysiłki na procesie przekształcania danych w informacje, który jest bardziej osiągalny i prostszy w zarządzaniu.

2 – Wszystkie dane są równie wartościowe

Funkcjonujemy obecnie w środowisku, w którym mnożenie się danych różnego typu w wielu miejscach stało się normą. Jednak rzeczywistość pokazuje, że nadal zbyt wiele firm ogranicza się do danych pochodzących z jednej platformy, jednego źródła lub jednego miejsca. Ponadto, wiele firm nadal podejmuje uniwersalne decyzje co do przydatności danych na bazie jedynie ich domniemanej wartości. Tymczasem, firmy nie powinny traktować danych wybiórczo i dążyć do uzyskania rozwiązań, które łączą ze sobą wszystkie typy danych we wszystkich miejscach. Jedynym sposobem na dotarcie do prawdziwej wartości informacji ukrytych w niekonwencjonalnych typach danych, takich jak media społecznościowe, jest równorzędne traktowanie wszystkich danych.

3 – Oddać sprawowanie kontroli ludziom

W wielu firmach, które odwiedziłam, ludzie nie sprawują funkcji sterujących.  Robią to narzędzia. Innymi słowy, narzędzia, które wykorzystuje firma definiują, co jest możliwe, a co nie. Ludzie podejmują decyzje w oparciu o to, co ich narzędzia są lub nie są w stanie ustalić. Mówienie, że „za pomocą tego narzędzia nic więcej nie da się zrobić" stało się usprawiedliwieniem wyniku uzyskanego z danej analizy. To pracownicy, a nie narzędzia, powinni nadawać kształt firmie. Dlatego też, należy przyjąć koncepcję samoobsługowego dostępu do danych i ich wizualizacji. W ten sposób ludzie odzyskają zdolność sprawowania kontroli i wykorzystywania swojej wiedzy eksperckiej do podejmowania kluczowych decyzji.

4 – Tempo, tempo, tempo

Zbyt często firmy godzą się z rzeczywistością i korzystają z tych rozwiązań, które już mają. Zdają sobie sprawę z niedoskonałości posiadanego systemu, ale są bardziej skłonni nadal z niego korzystać niż zapłacić za całkowicie nowy i opanować jego obsługę. Z jakiegoś powodu, doszli do przekonania, że mają jedynie dwie możliwości, status quo albo totalną zmianę. Na szczęście, tak nie jest. Obecnie dostępnych jest wiele rozwiązań, które stanowią uzupełnienie dotychczas używanych i mają na celu wsparcie firm w lepszym wykorzystaniu zasobów, które dobrze znają.

5 – Równomierne rozłożenie funkcji nadzorczych

Choć powszechnie uważa się, że realizacja nadzoru i ładu w firmie to funkcja technologii, jednak zagadnienie sprawowania nadzoru powinno w równej mierze obejmować IT, jak i całą firmę. Wszystkie obszary funkcjonalne firmy powinny przyjąć zadania z zakresu nadzoru i ładu korporacyjnego, dotyczy to również wszystkich uczestników danego przedsięwzięcia obejmującego big data. Ramy nadzoru i ładu powinny w równej mierze obejmować wszystkich w danej firmie. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest współpraca. Gdy IT i dana branża współpracują ze sobą, tworzy się ład z jasno określonymi priorytetami, spójnymi celami i - co najważniejsze,  nic nie umyka naszej uwadze.



autor: Joanna Schloss/Dell Software

Czytaj także

Big Data dla MŚP

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2013 09:52
W 2015 światowy rynek Big Data będzie wart prawie 50 mld dolarów, czyli prawie pięć razy więcej niż w ubiegłym roku. Prawdziwa analityka dopiero teraz zaczyna święcić triumfy. Wydaje się, że nadchodzi czas wykorzystania wyników analiz w sektorze MŚP.
rozwiń zwiń

Czytaj także

2014: rewolucja analityków

Ostatnia aktualizacja: 25.12.2013 09:18
Najważniejsze miejsca wśród potrzeb użytkowników ICT zaczynają zajmować analitycy. Potrzeba prawidłowego wykorzystania zasobów informacyjnych oraz trafnego sprecyzowania przyszłych wyzwań firmy staje się kluczem do egzystencji biznesu: wielkiego, średniego oraz małych przedsiębiorstw.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Gdzie pomieścić coraz większe big data?

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2014 11:00
Lokalne repozytoria danych już nie wystarczą. Co gorsze, firmy produkujące coraz więcej danych zorientowały się, że same nie podołają przechowywaniu danych mnożących się praktycznie w postępie geometrycznym. Zaradzić problemowi może tylko chmura. Rzecz w tym, aby wybrać tę najbardziej odpowiednią czyli bezpieczną.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zarządzanie mobilnością firmy

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2014 12:00
Nowe rozwiązania i integracje technologii w ramach oferty Dell z zakresu mobilności/BYOD dają klientom narzędzia do zwiększania wydajności pracy, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpiecznej kontroli nad zasobami firm.
rozwiń zwiń