X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Nowe Technologie

Futurystyczny świat dostępny dla wszystkich. "Cyberpunk 2077" wchodzi do gry

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2020 01:30
Dziś światowa premiera polskiej gry wideo "Cyberpunk 2077". Zarząd spółki CD PROJEKT S.A. producent gry poinformował, że w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych szacuje, że gracze złożyli do tej pory ponad 8 milionów zamówień przedpremierowych (tzw. pre-orders). Ale eksperci rynku gier szacują, że zamówień stale będzie przybywać w kolejnych godzinach i dniach.
Cyberpunk 2077 oficjalnie zadebiutował
"Cyberpunk 2077" oficjalnie zadebiutowałFoto: PAP/EPA/SASCHA STEINBACH
cyberpunk 2077 free shutt 1200 .jpg
"Krok do przodu dla rozwoju branży". Premiera gry "Cyberpunk 2077"
  • "Cyberpunk 2077" to komputerowa fabularna gra akcji (RPG) stworzona przez studio CD Projekt Red
  • Gracz wciela się w postać V, która może rozwijać umiejętności walki wręcz, posługiwania się ostrzami czy bronią krótką
  • Night City jest amerykańskim megamiastem, kontrolowanym przez korporacje, w którym nie obowiązują prawa krajowe i stanowe
  • Preprodukcja "Cyberpunk 2077", przy udziale ok. 50 zespołu, rozpoczęła się w 2016 r.

"Cyberpunk 2077" jest osadzony w gatunku fantastyki naukowej, zainspirowany amerykańską grą fabularną "Cyberpunk 2020" Mike’a Pondsmitha z lat 90. Twórcy przedstawiają wizję przyszłego świata, którym rządzą megakorporacje, a większość ludzi to cyborgi. Akcja rozgrywa się w fikcyjnym amerykańskim mieście Night City i opowiada historię najemnika o imieniu V.

Czytaj także:

W jedną z głównych postaci w "Cyberpunk 2077" - Johnny'ego Silverhanda - wcielił się aktor Keanu Reeves, odtwórca głównych ról w takich filmach jak "Adwokat diabła" czy "Matrix". Jego sylwetka została przeniesiona do wirtualnego świata gry. Fabuła gry "Cyberpunk 2077" jest nieliniowa, więc jej zakończenie może być różne, w zależności od podjętych przez gracza decyzji.

Pierwsze prace koncepcyjne nad grą CD Projekt RED rozpoczął w 2012 r. W stworzenie gry polska firma zaangażowała zespół liczący ponad 400 osób, a na niektórych etapach produkcji rozszerzono go do ok. 700. Według szacunków analityków DM BOŚ, całkowity budżet produkcji, obejmujący wydatki na marketing, wynosi przeszło miliard zł.

W Polsce gry komputerowe produkuje ponad 440 firm, które zatrudniają około 10 tys. osób. W 2019 r. dochody ze sprzedaży rodzimych produkcji przekroczyły 2,1 mld zł - wynika z raportu "The game industry of Poland" opracowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Przedsiębiorstwa z sektora gier wideo są także widoczne na warszawskiej giełdzie, gdzie notowanych jest ponad 40 spółek. W lipcu bieżącego roku ich kapitalizacja wyniosła 11,7 mld zł. Więcej firm z branży gamingowej jest tylko na giełdzie w Tokio.

pb

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wartość polskich gier wideo liczona jest w miliardach złotych. Nasze firmy podbijają świat

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2020 13:52
Polska zajmuje siódme miejsce na globalnym rynku gier wideo - wynika z raportu "The game industry of Poland" wydanego przez PARP. W naszym kraju gry produkuje obecnie ponad 440 firm, które zatrudniają 9,7 tys. osób. Dzięki inwestycjom w różne typy gier, polska branża gamingowa odnotowuje wzrosty wynoszące ok. 30 proc. rocznie – czytamy w najnowszym wydaniu tygodnika "Do Rzeczy".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pierwsza polska gra komputerowa ma prawie 35 lat. I pojawia się ponownie

Ostatnia aktualizacja: 08.12.2020 12:34
W 2021 roku pierwsza polska gra komputerowa "Puszka Pandory" skończy 35 lat. Fani tej gry zdecydowali się stworzyć jej reedycje, wydać ją na nowo. To gratka dla kolekcjonerów.
rozwiń zwiń