"Cyberpunk 2077" i inne kampanie w gamingu. Jak to się robi?

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2021 13:02
Premiera "Cyberpunka 2077" pokazała nam jak wzorowo przeprowadzić kampanię reklamową, aby błyskawicznie zwróciły się koszty produkcji. Oszałamiające zwiastuny rozpoczęły tzw. pompowanie balonika hype'u - co oznacza, że oczekiwania odbiorców błyskawicznie rosły do niebotycznych rozmiarów, a kiedy podczas jednej z prezentacji pojawił się na scenie Keanu Reeves świat dosłownie oszalał. 
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Pryimak Anastasiia/shutterstock

shutterstock Anton27 dziewczyna gracz konsola gaming 1200.jpg
Jasne i ciemne strony gamingu. Jak wyłączyć złe emocje?

Świat gamingu wykorzystuje rozmaite metody, aby przyciągnąć do swoich produkcji jak największą ilość odbiorców. - Cała kampania CD Project trwała przeszło osiem lat, doskonale zapowiadała tytuł i zbudowała niesamowite oczekiwania wobec tej gry - tłumaczył Tomasz Miecznikowski, ekspert branży marketingu. - Z jednej strony może o to chodziło, i po prostu nie udało im się tym oczekiwaniom sprostać - bo były zbyt wysokie, ale z drugiej - może po prostu były one nierealne, a fani oczekiwali od tej gry zbyt wiele - tłumaczył. - Cyberpunk porusza się w przestrzeni, w której buduje się teraz mnóstwo dzieł popkulturowych, która istnieje w świadomości odbiorców od lat 80. ubiegłego stulecia. Powstaje pytanie: jak to wszystko zawrzeć w jednej grze i czy to w ogóle możliwe? - pytał retorycznie gość Czwórki. 

Posłuchaj
55:55 Czwórka/Strefa Gamingu gaming reklamy 24.01.2021.mp3 Skuteczne kampanie reklamowe w gamingu - jak to się robi? (Strefa gamingu/Czwórka) 

Jak tłumaczył, w promocji gier szalenie istotne jest m.in. to, by móc grać w ich wersje cyfrowe bez konieczności "gromadzenia pudełek". - To bardziej przejrzysta metoda, szybciej mamy dostęp do gry, bez konieczności wybierania się do sklepu. Zwłaszcza teraz, w pandemii technologia "gra główne skrzypce", a gry w wielu przypadkach odpalić można w każdej chwili na wielu urządzeniach - podkreślał ekspert. 

Posłuchaj także:

W programie rozmawialiśmy także o Intel Extreme Masters, do którego przygotowania właśnie trwają. ZOBACZ WIĘCEJ Ciekawostki, relacje, wywiady - audycja "Strefa gamingu"

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel

Goście: Tomasz Miecznikowski (team leader games marketing w Gameset)

Data emisji: 24.01.2021

Godzina emisji: 12.20

kd

Zobacz więcej na temat: Czwórka gaming zabawa hobby
Czytaj także

E-sport w tradycyjnym klubie piłkarskim. Jak to działa?

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2020 14:54
Coraz więcej profesjonalnych klubów sportowych decyduje się na inwestycję w branżę e-sportu. Giganci - i nie tylko - zakładają swoje sekcje e-sportowe, które skupiają się na grach piłkarskich.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Wirtualna rzeczywistość zagości w grach na stałe?

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2020 10:45
Wraz z nową generacją konsol nastała nowa generacja technologii VR. Coraz więcej polskich deweloperów decyduje się na wykorzystanie tego rozwiązania w swoich grach. 
rozwiń zwiń