Gry, w które gramy od lat

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2019 13:54
Chyba każdy gracz ma swoją ulubioną grę, niektórzy chętnie sięgają po nowości, inni od lat wierni są "swojemu" tytułowi. 
Audio
  • Łukasz "JeffreJ" Chmiel przedstawia najpopularniejsze gry na świecie (Czwórka/Strefa gamingu)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/Dean Drobot

Okazuje się, że gry wydane przed laty wciąż mogą przyciągać i zdobywają coraz to nowych fanów. Łukasz "JeffreJ" Chmiel dokładnie sprawdził, jak rośnie liczba fanów gier wydanych 2016 czy nawet w 2004 roku. 

- Takim przykładem jest "Pokemon Go", w 2016 roku gra miała pół miliarda pobrań, by w 2019 cieszyć się miliardem pobrań - mówi prowadzący audycję. - Rynek gier mobilnych bagatelizowałem przez pewien czas. Uważałem, że to gry na krótkie sesje, posiedzenia. Ale tu doszło do pewnego fenomenu. Gra "Pokemon Go" sprawiła niesamowity szał. To też pierwsza gra, która zaczęła wykorzystywać GPS, zmuszała do wychodzenia z domu - dodaje. 

Wśród wciągających gier mobilnych JeffreJ wymienia też niezwykle uzależniającą "Candy Crush Saga".  

Nie tylko gry mobilne były tematem tej audycji. W zestawianiu nie zabrało też gier Battle Royal, a wśród nich "Fortnita" czyli dominatora gatunku; gier MOBA jak "League of Legends" czy "Dota", a także gier MMO. Zapraszamy do wysłuchania załączonego dźwięku z audycji. 

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Prowadzący: Łukasz "JeffreJ" Chmiel

Data emisji: 28.07.2019

Godzina emisji: 12.08

pj/ac

Czytaj także

"Metro Exodus" nie dla Steam. Kłopoty Valve! !

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2019 11:56
Zaskoczenie, szok, niedowierzanie. Tak w skrócie można opisać reakcję graczy na informacje, że wyczekiwane "Metro Exodus" nie pojawi się na platformie Steam. Od momentu pojawienia się na rynku Epic Games Store coraz głośniej mówi się o nadchodzących problemach Valve.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Zabił, bo grał". Naukowcy obalają mity o brutalności w grach

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2019 13:06
Premiera pierwszego Mortal Kombat w 1992r. doprowadziła do powstania organizacji, która do dziś zajmuje się oceną zawartości gry oraz wyznaczania granicy wiekowej dla konsumentów. Od tamtego momentu gry stały się celem ataków w mediach oraz kozłem ofiarnym w przypadku przestępstw popełnianych przez graczy. Na szczęście czasy się zmieniają, a aktualne badania udowodniły, że brutalność w grach wcale nie ma negatywnego wpływu na psychikę odbiorcy.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kryzys gracza. Jak przełamać złą passę?

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2019 12:05
Chyba każdy z nas zna znaczenie tego słowa oraz uczucie zagubienia i bezradności, jakie mu towarzyszy. Czy kryzys oznacza nasz koniec w świecie gamingu? - To nieodłączny element naszego życia. To zależy od nas: czy poradzimy sobie z nim i znajdziemy dla niego ujście, czy kryzys nas zniszczy - mówi gamerka Patrycja Kosior.
rozwiń zwiń