Walka o pracownika. Co poprawić w rekrutacji?

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2020 11:59
Bezrobocie w Polsce nie jest wysokie, co sprawia, że firmy zaczynają walczyć o pracowników i ich talenty. Proces rekrutacji nowych osób jest tu bardzo istotny. 
Audio
  • Krystian Adamczyk opowiada o wyzwaniach jakie rynek pracy stawia rekruterom (Pierwsze słyszę/Czwórka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/New Africa

Według badań eRecruiter blisko 9 na 10 kandydatów oczekuje od pracodawców szczerej i rzetelnej komunikacji dotyczącej ofert pracy. Badania "Candidate Experience w rekrutacji" wskazują na 5 wyzwań dla firm w 2020 roku. 

Szczere i rzetelne oferowanie warunków pracy - tego dziś oczekują poszukujący pracy Krystian Adamczyk

- Pierwsze wyzwanie to: zwiększenie skuteczności i efektywności rekrutacji. To wyzwanie dotyczy rekruterów, ale i przygotowywanych ogłoszeń o pracę - mówi Krystian Adamczyk, specjalista ds. marketingu produktowego eRecruiter. - Ważne, by było ono dobrze skonstruowane, jasno opisywało obowiązki i benefity oraz kolejne etapy rekrutacji - dodaje. 

Oddzielnym wyzwaniem, choć ściśle związanym z pierwszym, jest "otwarta komunikacja wynagrodzeń". - To się zmienia i to już widać. Często widełki oferowanego zarobku są wpisywane w ofertę pracy - mówi gość Kamila Jasieńskiego. - Z badań wynika, że 7 na 10 kandydatów patrzy wynagrodzenie przy przeglądaniu ofert. Rekruterzy też powinni zdawać sobie sprawę, że zamieszczając tzw. "widełki" ofert, od potencjalnych kandydatów do pracy mogą dostać ich mniej - dodaje. 


praca pomoc para komputer 1200.jpg
Dziś to pracownik wymaga. A co robi szef?

Oddzielnym problemem jest "standaryzacja rekrutacji w całej organizacji". Jego rozwianiem jest "wciągnięcie" w proces rekrutacji nie tylko działu HR, ale też różnych menadżerów, kierowników na wielu szczeblach organizacji. Gość Kamila Jasieńskiego podkreśla, że czasami może niezbędnym być tu zastosowanie technologii. 

- "Badanie i identyfikacja potrzeb kandydatów" to moim zdaniem najbardziej istotny punkt ze wszystkich. Po zakończeniu procesu rekrutacji należy zapytać ich, co podobało im się w procesie starania się o pracę, a co było problemem - wyjaśnia gość Czwórki. 

Na koniec rozmowy, rozwijając ostatni punkt wskazany przez raport, Krystian Adamczyk podkreśla, że cały czas kandydat do pracy jest klientem naszej firmy. Źle przeprowadzony proces rekrutacji może sprawić, że dana osoba nie zaaplikuje już do naszej firmy, lub, co gorsza przestanie korzystać z naszych usług. 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Gość: Krystian Adamczyk (specjalista ds. marketingu produktowego eRecruiter)

Data emisji: 21.01.2020

Godzina emisji: 8.22

pj/kd

Czytaj także

"Slow not lazy". Jak walczyć z wypaleniem zawodowym?

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2019 09:20
Ciągła presja towarzyszy nam nie tylko w życiu zawodowym, jednak - jak wynika z rankingu "The Workforce View in Europe 2018" - aż 27 proc. Polaków stresuje się w pracy. Dlatego rozpoczęła się akcja "Slow not lazy".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nie ma porażek, jest nauka

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2019 10:17
Obywatele Korei Południowej przez wiele lat wychowywani byli w duchu sukcesu. Wszystko musiało się udawać, wyniki musiały być wysokie, a jednostki zawsze musiały odnosić sukces - zawodowy czy rodzinny. Dziś chcą odwrócić ten trend.
rozwiń zwiń