X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Jak powinna wyglądać edukacja przyszłości?

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2019 21:29
Czy współczesny model edukacji odpowiada wymogom rzeczywistości i potrzebom kolejnych pokoleń? Jak szkoła przygotowuje ich do wejścia na rynek pracy?
Audio
  • Edukacja przyszłości "Potrzebujemy oddolnej rewolucji" (Czat Czwórki)
     ,
У польскіх школах расце колькасць вучняў, якія не валодаюць польскай мовайFoto: Shutterstock.com

Prawdziwy rozwój powinien sprzyjać rozwijaniu pasji. Nauczyciel powinien wspierać w rozwiązywaniu problemów Edyta Plich 

Dzisiejszych uczniów nazywa się często "cyfrowymi tubylcami". Żyją w szybko zmieniającym się, pełnym bodźców świecie. Przetwarzają na co dzień gigabajty informacji. Potrzebują w związku z tym zupełnie nowego podejścia w nauczaniu, nowych, interaktywnych narzędzi i umiejętności, które pozwolą im odnaleźć się w zmieniającej się rzeczywistości.

Co oferuje uczniom tradycyjny model edukacji? Zdaniem Aleksandry Chudaś, dyrektor zarządzającej w Fundacji "Zwolnieni z Teorii" dyskusja o zmianach powinna dotyczyć nie tego w jaki sposób, ale czego uczymy nasze dzieci. - Celem, jaki powinien nam przyświecać, to zastanowienie się nad tym, co nasze dzieci powinny umieć - mówiła.

W ławkach obok siebie siedzą przyszli hydraulicy, kucharze i śpiewaczki operowe. Jednolity system oceniania nie ma większego sensu. Dobry uczeń, to niekoniecznie ten, który ma same piątki. Musimy pokazać, że wartość jest gdzie indziej Edyta Plich 

Rozmówcy Piotra Firana zwracali również uwagę na to, że szkoła powinna odpowiadać na potrzeby ucznia i rynku pracy. - Żyjemy w bardzo szybko zmieniających się czasach. Szkoła powinna być miejscem przyjaznym, sprzyjającym rozwojowi. Zmiany trzeba wprowadzać już teraz - dodawał Lech Mankiewicz, dyrektor Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, prezes fundacji "Edukacja dla Przyszłości".

Jak powinna wyglądać edukacja przyszłości? Co obejmować w programie? Jakie umiejętności powinna przekazywać młodemu pokoleniu? Jakich kompetencji potrzebują współcześni uczniowie? O tym w rozmowie z gośćmi Czwórki.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Goście: Edyta Plich (Towarzystwo Inteligentnej Młodzieży), Aleksandra Chudaś (dyrektor zarządzająca w Fundacji "Zwolnieni z Teorii"), Lech Mankiewicz (dyrektor Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, prezes fundacji "Edukacja dla Przyszłości").

Data emisji: 3.08.2019

Godzina emisji: 15.09


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Matura z matematyki. Czy powinna być obowiązkowa?

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2019 12:23
W ostatnich latach, co szósty maturzysta nie zdał egzaminu dojrzałości z matematyki, a aż 42 proc. uczniów kontrolowanych przez NIK szkół ponadgimnazjalnych miała na świadectwach z tego przedmiotu tylko ocenę dopuszczająca - wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy studia magisterskie są nam potrzebne?

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2019 18:11
W Europie funkcjonuje trójstopniowy system edukacji wyższej. Polskimi odpowiednikami są studia licencjackie, magisterskie i podyplomowe. Nie wszyscy studenci decydują się jednak na kontynuację studiów i zdarza się, że kończą je po trzech latach, na licencjacie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Relacje pozorne. Co jest przyczyną współczesnej samotności?

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2019 19:33
Hikikomori – tak w Japonii nazywa się zjawisko wycofywania się z życia, utraty potrzeby nawiązywania kontaktów społecznych, utrzymywania relacji, a nawet – wychodzenia z domu. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy polska szkoła potrzebuje kolejnych zmian?

Ostatnia aktualizacja: 03.05.2019 18:52
Struktura polskiego szkolnictwa, formuły egzaminacyjne i systemy oceniania od lat poddawane są reformom i eksperymentom. Czy obecny system potrzebuje dalszych zmian i w jakim kierunku powinno się go reformować?
rozwiń zwiń