Prezes PKN Orlen o kupnie grupy Polska Press: tak robią duże koncerny na całym świecie

2020-12-07, 18:59

Prezes PKN Orlen o kupnie grupy Polska Press: tak robią duże koncerny na całym świecie
Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. Foto: PolskieRadio24.pl

- Musimy lokować swoje produkty poprzez media. Tak robią duże koncerny na całym świecie. Pragnę zaznaczyć, że to nic dziwnego, gdyż Renault również kupiło grupę mediową we Francji - powiedział w Polskim Radiu 24 Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

PKN Orlen przejmuje jedną z największych grup wydawniczych w naszym kraju - Polska Press. "Akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi Koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty" - napisano w przesłanym IAR komunikacie.

Posłuchaj

Daniel Obajtek o przejęciu przez Orlen Polski Press: nośniki mediowe są po to, by robić biznes, by docierać do klientów (IAR) 8:18
+
Dodaj do playlisty

 

Powiązany Artykuł

obajtek 1200 (2).jpg
PKN Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press. "Zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników"

"Musimy lokować swoje produkty poprzez media"

Prezes spółki Daniel Obajtek odpowiadając na pytanie o powód transakcji, podkreślił, że "to jest biznes". - Nie tylko przyjęliśmy grupę Ruch, ale również budujemy swój dom mediowy Sigma BIS - podkreślił. - Mając swoje media, możemy tam również lokować swoje produkty - zaznaczył.

- Musimy lokować swoje produkty poprzez media. Tak robią duże koncerny na całym świecie. Pragnę zaznaczyć, że to nic dziwnego, gdyż Renault również kupiło grupę mediową we Francji - dodał prezes Orlenu.

Czytaj również:

"Usługi na miarę"

Gość PR24 podkreślił, że "Orlen rozwija sprzedaż detaliczną, kupił ruch, wchodzi w formaty pozapaliwowe, musi mieć również nośniki w tym zakresie". Mówiąc o zasięgu mediów wydawanych przez grupę Polska Press, prezes Orlenu podkreślił, że są one "wspaniałym nośnikiem dotarcia do klienta".

- Nośniki mediowe są po to, by robić biznes, by docierać do klientów, by szyć usługi na miarę tych klientów i poznać ich oczekiwania - tłumaczył szef spółki Skarbu Państwa.

"Wszystko jest analizowane, musi się zapinać biznesowo"

Pojawiają się pytania o opłacalność inwestycji. Daniel Obajtek stwierdził, że takie wątpliwości go dziwią, a podobne kwestie nie są podnoszone "jeżeli obcy kapitał kupuje jakiekolwiek media czy firmy w Polsce". 

- Nie robimy takich transakcji na zasadzie "widzimisię prezesa Orlenu"- stwierdził gość PR24. Zaznaczył, że "wszystko jest analizowane, wyceniane". - Musi się "zapinać" biznesowo, byśmy mogli podjąć takie korporacyjne decyzje - mówił Daniel Obajtek.

Więcej w nagraniu.

***

Audycja: "Temat dnia/ Gość PR 24"
Prowadzący:
 Piotr Wąż
Gość: 
Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen
Data emisji: 
7.12.2020
Godzina emisji: 18.50

Polskie Radio 24/ms, IAR

Polecane

Wróć do strony głównej